• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • LyckligaGatan

Tack för gratulationerna!

Drar förlossningsberättelsen lite snabbt, eller ja, det gick ju rätt snabbt jämfört med förra ggn..
    Vattnet gick ju vid 00-tiden, och vi var inne på förlossningen vid 01,50. Där upptäckte man ganska snabbt att jag hade SKYHÖGT blodtryck och 2+ protein i urinen. CTGn var helt OK och jag hade 3 värkar på 10 min. Då var jag fortf rätt opåverkad. De mätte om blodtrycket ganska många ggr och bestämde sig till slut för att 145/110 var det som skulle stå i journalen. Vad jag hade när jag kom in ville de inte säga.
    Var öppen 3 cm vid inkomsten.

Tiden rann på, jag blev mer smärtpåverkad och öppnade mig inte mer än till 4. Precis som det var med Emilia. De satte EDAn ganska tidigt, för att jag inte skulle missa den. Man beslutade framåt 4-5 att sätta värkstimulerande dropp. När det närmade sig skiftbyte vid 7 höjde BM droppet. Meja reagerade inte helt bra på det och hjärtljuden gick ner. Vilket inte upptäcktes förrän nästa skift gick på. BM som gick på hade jag en kort period förra grav och jag blev sååååå glad att få återse "min" Malin!!! Hon blev dock inte lika glad när hon såg hjärtljuden och kallade in dr ganska snabbt. Jag fick andas syrgas och ändra läge, och Meja blev en nöjd bebis igen. Droppet sattes ner fortare än fortast. Sen pratade Malin och jag massa skit sen sist

Började öppna mig mer och mer och vid 8 kände jag att det började bli ett jäkla tryck neråt och svårt att hålla emot.. 8.35 började jag krysta och efter 11 min kom hon, lillskruttan.

• Lallan

Avlägger en kort rapport här inne också

I  torsdags föddes mina två bebisar en pojke och en flicka. Dom kom i v 37+2 så dom väger ca 2,6kg samt 2,8kg. Inte jättestora men inte så jättesmå heller.

• LyckligaGatan
    Lallan skrev 2010-12-04 17:25:16 följande:

I  torsdags föddes mina två bebisar en pojke och en flicka. Dom kom i v 37+2 så dom väger ca 2,6kg samt 2,8kg. Inte jättestora men inte så jättesmå heller.
    GRATTIS!!!!
  • Lakritsnapp
    Lallan skrev 2010-12-04 17:25:16 följande:

Åh vad härligt! Grattis!!! Glad
  • Moster Ann

Grattis Lallan & Lycka till med dina små!

• Moster Ann
    ojoj! Här inne var de lugnt.. antar att alla har fullt upp med sina små eller påväg att få träffa sina nya familjemedlemmar... Mys!

Jag hade BF igår... Men ingen bebis tittade ut..Hoppas innerligt att bebis kommer idag! Hjärta
  • Mysmamma70

Här är det lugnt, massa förvärkar men ingen bebbe och 17 dagar kvar till BF

hoppas din inte dröjer alltförlänge, Moster Ann!

~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
Svar på tråden Decemberbebis 2010