• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Lakritsnapp
    Moster Ann skrev 2010-11-24 11:06:50 följande:
    Här går vi in i v.39 (38+0) idag! Skrattande Med endast 13 dagar kvar till BF.. jippi!
    Men jag börjar bli så otroligt tung nu, orkar knappt röra mig.. Så nu väntar jag riktigt mkt på att det ska sätta igång.. Jag vågar knappt vara vaken efter 21 på kvällen ifall det ska sätta igång, jag vill ju vara lite utvilad när det väl är dags Flört

Har ni skaffat allt ni behöver inför bebisarnas ankomst?
    Ja hoppas att vi har gjort det, att vi har tänkt på allt.. så att man slipper att ge sig ut i julträngseln...
    Ojoj, det kan bli när som helst Glad

Ja, allt är införskaffat till bebis... tror jag.

Här fortsätter sd/förvärkarna utan varesig minskning eller ökning i styrka, men det är bara att gilla läget. Sover så illa på nätterna. Dels pga av alla onda sd, men också pga att jag börjar bli så grymt nervös inför förlossningen... vill inte ha ont, vet inte om jag grejar en förlossning en gång till. Haha, finns ju inte mycket att göra åt saken nu, bara att följa med liksom, ut ska han ju och ont gör det ju... fy & blä!
  • LyckligaGatan
    Lakritsnapp skrev 2010-11-24 11:56:35 följande:
    Ojoj, det kan bli när som helst Glad

Ja, allt är införskaffat till bebis... tror jag.

Här fortsätter sd/förvärkarna utan varesig minskning eller ökning i styrka, men det är bara att gilla läget. Sover så illa på nätterna. Dels pga av alla onda sd, men också pga att jag börjar bli så grymt nervös inför förlossningen... vill inte ha ont, vet inte om jag grejar en förlossning en gång till. Haha, finns ju inte mycket att göra åt saken nu, bara att följa med liksom, ut ska han ju och ont gör det ju... fy & blä!
    Sitter här och har klockat värkar i en timme snart nu... Tagit Alvedon, så får vi se om det ger sig eller om det faktiskt är dags. Jag vågar inte tro at det är dags, men ringt och förvarnat mormor (barnens.. ). Hur länge ska de vara regelbundna, är det ngn som vet om det finns en gräns?

Och för er som kanske inte vet, varktimer.se är BÄST! (tycker jag.. ) Har fixat in den i mobilen, funkar alldeles kanon.
  • Mysmamma70
    LyckligaGatan skrev 2010-11-24 12:10:58 följande:
    Sitter här och har klockat värkar i en timme snart nu... Tagit Alvedon, så får vi se om det ger sig eller om det faktiskt är dags. Jag vågar inte tro at det är dags, men ringt och förvarnat mormor (barnens.. ). Hur länge ska de vara regelbundna, är det ngn som vet om det finns en gräns?

Och för er som kanske inte vet, varktimer.se är BÄST! (tycker jag.. ) Har fixat in den i mobilen, funkar alldeles kanon.
    Oj vad spännande

Hur tätt har du nu mellan värkarna?

Jag har testat varktimer på nätet, kunde tyvärr inte ladda in den i min iPhone då jag har den gamla (3:an), får kanske testa med mannens Xperia istället.
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Lakritsnapp
    LyckligaGatan skrev 2010-11-24 12:10:58 följande:

Hjälp vad spännande!!

När jag väntade dottern hade jag JÄTTEonda regelbundna värkar i nästan ett dygn (bara stod och grät när de kom), allt mellan 5-20 minuter i mellan. Väl inne på förlossningen så hade det inte hänt ett dyft, då kom de ca var 3:e minut eller nå´t. Fick morfinspruta och de sa åt mig att sova lite. Jo tjena... ganska snart började jag blöda lite och då helt plötsligt hade tappen öppnat sig en hel del och det var dags för bedövning och ta hål på hinnorna.

Ring in till förlossningen och fråga... och se till att hämta mormor, det kan ju gå fort det här när det inte är din första Glad

wiiii, jag tror vi har en trådbebis här innan morgondagen Skrattande

Lycka till!

• LyckligaGatan

Hej igen,

måste nog göra er besvikna.. Det gav sig rätt rejält på Alvedon.. Hade 7-8 min mellan värkarna. Pratade med obstretiska och hon trodde väl lite att det var på G med tanke på det j*vla trycket neråt och att jag har ont ut i benen... Nu har jag och dottra badat, inte haft en rejäl känning på ett bra tag.. Så nu ska jag sussa lite tänkte jag.. Sjukt vad trött man blir av alla känningar...

I´ll keep you posted!!

• Mysmamma70
    LyckligaGatan skrev 2010-11-24 13:12:18 följande:

Hej igen,

måste nog göra er besvikna.. Det gav sig rätt rejält på Alvedon.. Hade 7-8 min mellan värkarna. Pratade med obstretiska och hon trodde väl lite att det var på G med tanke på det j*vla trycket neråt och att jag har ont ut i benen... Nu har jag och dottra badat, inte haft en rejäl känning på ett bra tag.. Så nu ska jag sussa lite tänkte jag.. Sjukt vad trött man blir av alla känningar...

I´ll keep you posted!!

Åååh    men du vet ju aldrig när det börjar om igen
  • pickaboo

Börjar hända saker ser jag. Jag blev inlagd på förlossningen igår. Starka sd var 5e minut. Bebisen var stressad med en hjärtfrekvens på 185, därför de lade in mig.

Har en kraftig uvi och hydronefros. Sammandragningarna fortsätter och det har kommit blodblandat slem så de vill inte släppa mig.
    Får komma hem tidigast i morgon!

Saknar min lilla dotter

• Mysmamma70
    pickaboo skrev 2010-11-24 16:27:26 följande:
    Börjar hända saker ser jag. Jag blev inlagd på förlossningen igår. Starka sd var 5e minut. Bebisen var stressad med en hjärtfrekvens på 185, därför de lade in mig.

Har en kraftig uvi och hydronefros. Sammandragningarna fortsätter och det har kommit blodblandat slem så de vill inte släppa mig.

Saknar min lilla dotter
    Ojoj, vad det händer saker i tråden nu. Bara här det är stillsamt då
  • LyckligaGatan
    pickaboo skrev 2010-11-24 16:27:26 följande:

Saknar min lilla dotter
    Men AJ!! Tror de det är slemmisen som kommer eller? Bebis är mindre stressad nu? Förstår att du saknar din tjej.. Håller tummarna för att du får komma hem imorgon, med bebis i famn?

Här håller Alvedonen på att gå ur, och då kan vi ju gissa vad som händer... Har sovit nästan 2 timmar på eftermiddagen och ska iväg på klädparty nu ikväll... Som tur är ska maken med, för jag vet inte riktigt vilket skick jag kommer vara i. Vill inte ta för mkt Alvedon heller för magen min orkar inte med för mkt mediciner... Kan det inte bara dra igång ordentligt nu?
  • Lakritsnapp

Go kväll

Sitter och läser lite om slemproppen (onsdagskvällsnöje, haha) för (ursäckta äcklet) idag har det kommit en hel del klet i trosan, typ som tjockt kladdigt snor... dock inget blod, i omgångar. Så läser jag att förlossningen ofta startar 1-7 dagar efter att slemmisen har gått.
    Kan man hoppas lite på att det är slemproppen? Märkte aldrig av den när jag fick dottern.

Svar på tråden Decemberbebis 2010