• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Lallan
    luvpillow skrev 2010-11-11 14:52:06 följande:
    Samma här.. jag kan inte somna på kvällarna, så det blir att jag sover längre på dan..
    Vad ska man göra för att orka? Försöker ta ett litet steg i taget.. Hoppas du också kan göra det. Äter du järntabletter eller nåt? Jag kan inte pga magproplem...
    Har försökt nu den här veckan med 2 tabletter /dag och det har underligt nog funkat hyfsat.

Ska snart släpa mig upp ur soffan för att hämta dom andra två på dagis/fritids.Det är tyvärr dom som får lida mest just nu när jag inte orkar med dom men som tur är så är det inte så lång tid kvar nu.

Vi har lyckats få det mesta viktiga fixat nu så som babyskydd, vagn, ny bil mm så skulle dom bestämma sig nu så är det helt okej för mig. Ordningen här hemma lär vi få fixa efteråt istället. 
  • LyckligaGatan

Hej igen!

Det har knappt hänt ett skit sen sist, tappen har mjuknat ännu mer. Visst det är väl bra, men var det "bara" det som hände av all j*vla smärta igår och inatt... Känns så j*vla onödigt. Blir väl en massa färdknäppande är framtill torsdag..

Bltr har dessutom stigit och det finns spår av protein i urinen, så jag hoppas lite på att det stigit ännu mer tills torsdag.. Haha, usch vad jag låter! :-/

Ni som är deppade, jag vet vad ni menar.. Maken har ju gått hemma med oss i 2 mån. Visst det är trevligt med sällskap och avlastning, men jag känner mig såå ...obehövd. Jag kan inte göra spec mkt, får göra ännu mindre. Han och E har så roligt och mysigt hela dagarna och jag kan bara ligga och se på / höra på. It sucks.

KRAM på er!

• LyckligaGatan

Åh idag är en bra dag!! Försäkringsbolaget har kommit fram till att vår motpart orsakade olyckan!! Allt betalt, inkl hyrbil. Sjukt glad!!!!

(förlåt gör alla utropstecken..)

• Ett två tre
    LyckligaGatan skrev 2010-11-12 14:05:25 följande:
    Åh idag är en bra dag!! Försäkringsbolaget har kommit fram till att vår motpart orsakade olyckan!! Allt betalt, inkl hyrbil. Sjukt glad!!!!

Men vad underbart!! Grattis till det!
    Mons april 2008 - BF 16 Dec 2010
  • Lallan

Härligt!
  • Lakritsnapp

Skrattande
  • AnKaJ

Vad skönt!
  • AnKaJ

Jag har varit på spec. Mvc för min vanliga uppföljning av Hepatos. Kom därifrån och kände mig som en trasig nåldyna. Det är alltid samma visa. De måste sticka mig minst 4-5 gånger för att hitta vener för blodprov. Aj som den och suck! (måste få gnälla lite!)

Kände mig så där trist och trött och då bestämde jag mig att det är dags att göra något åt håret. Jag gick och klippte av mitt långa hår och tänkte att det blir bra med kort "mamma frisyr" men nu vet jag inte längre om det var så klokt och göra sånt så implusivt....har inte haft så här kort hår på nästan 10år. Dessa gravid hormoner, det ställer till så!
    Har någon av er gjort nåt sånt??

• Lallan
    AnKaJ skrev 2010-11-12 15:25:40 följande:
    Jag har varit på spec. Mvc för min vanliga uppföljning av Hepatos. Kom därifrån och kände mig som en trasig nåldyna. Det är alltid samma visa. De måste sticka mig minst 4-5 gånger för att hitta vener för blodprov. Aj som den och suck! (måste få gnälla lite!)

Kände mig så där trist och trött och då bestämde jag mig att det är dags att göra något åt håret. Jag gick och klippte av mitt långa hår och tänkte att det blir bra med kort "mamma frisyr" men nu vet jag inte längre om det var så klokt och göra sånt så implusivt....har inte haft så här kort hår på nästan 10år. Dessa gravid hormoner, det ställer till så!
    Har som tur var några mil in till stan men tanken har slagit mig åtskilliga gånger den här graviditeten. Tröttheten har hittills hindrat mig från att ta steget

Tror säkert att du blev jättefin i din nya frisyr, ibland så behöver man något som gör att man tar steget fullt ut också!
  • LyckligaGatan
    AnKaJ skrev 2010-11-12 15:25:40 följande:

Jag gjorde förra grav. Det blev helt OK. Kapade det ganska mkt och det var behändigt! Då var det ju mitt i sommarn och skitvarmt och åh så skönt det var! Nu har jag nog oxå kapat det lite mer än tänkt men som sagt, mindre hår som är i vägen...

Nu blir det mysfredag här hemma!
    Trevlig fredagskväll på er!
Svar på tråden Decemberbebis 2010