• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • AnKaJ
    LyckligaGatan skrev 2010-11-15 13:17:45 följande:
    Men fy!! Det där låter helt vidrigt!!!! Skönt att det är bättre iaf (för det är det väl....?)
    Jo tack. Just nu kliar det inte så livet känns bra! Men tydligen så måste man hålla koll på värderna och då får man ställa upp och bli stucken varje vecka.

Tydligen är det inte så lätt att sticka mig så jag bli stucken minst 3-4 gånger varje gång. Jag skulle vara väldigt misslyckad som narkoman..höhö.
  • AnKaJ
    Mysmamma70 skrev 2010-11-15 13:34:34 följande:
    Oj, så jobbigt

Jag har varit på BM-besök idag och det verkar inte bättre än att jag har en HF på G även denna gång. Blodtrycket var 140/92 och 0,3 i äggvita. Så nu måste jag vila ännu mer och kolla mitt tryck och äggvita själv varje dag, och så blir det återbesök redan på torsdag.

Jag är i 34+1, så det är kan bli en låååång väntan...
    Det låter ingen vidare. Hoppas att vila hjälper och du slipper full utvecklad HF. Vad gör man om du skulle ha HF? Sätts du igång då?
  • Mysmamma70
    AnKaJ skrev 2010-11-15 13:43:11 följande:
    Det låter ingen vidare. Hoppas att vila hjälper och du slipper full utvecklad HF. Vad gör man om du skulle ha HF? Sätts du igång då?
    Jag fick samma symptom förra året när jag väntade lillen, men då utvecklades den inte förrän på BF-dagen, och då blev jag igångsatt.

Jag antar att jag blir inlagd för observation om jag blir sämre, de vill väl ändå att bebisen ska stanna i magen i några veckor till så länge hon har det bra därinne. Då gör de säkert UL och blodflödesmätningar och ser så hon växer som hon ska, tar prover och CTG osv.

För min del så är ju risken med HF att jag kan få krampanfall med risk för hjärnblödning. Ev ger de kanske blodtryckssänkaden medicin.
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Lakritsnapp
    AnKaJ skrev 2010-11-15 13:16:27 följande:
    Hepatos är en sorts graviditetsklåda som uppstår pga lever inte klarar av hantera mammans och bebisens slagprodukter och därför läcker ut gallsyran i blodet. När gallsyran hamnar i blodet försöker den ta sig ut genom huden och därmed outhärdlig klåda. Men som tur så kan man behandla det men måste hålla koll på gallsyre värdet på spec. mvc.

Innan jag fick medicin så höll jag på klia sönder mig. Det kliade i hela kroppen tom i ögoen så jag höll på bli galen!
    Fy vad jobbigt, men skönt att det lindrar med medicin.

Idag fick magen ett namn... Herr Nilsson.

Jag och dottern (2 1/2 år) satt och kikade på bilder på datorn. När vi kommer till en ultraljudsbild av lillebror utbrister hon: "Titta, det är ju Pippis apa! Herr Nilsson!!!"

Jag skrattade så jag fick ont i magen Skrattande
  • AnKaJ
    Lakritsnapp skrev 2010-11-15 15:20:34 följande:
    Fy vad jobbigt, men skönt att det lindrar med medicin.

Idag fick magen ett namn... Herr Nilsson.

Jag och dottern (2 1/2 år) satt och kikade på bilder på datorn. När vi kommer till en ultraljudsbild av lillebror utbrister hon: "Titta, det är ju Pippis apa! Herr Nilsson!!!"

Jag skrattade så jag fick ont i magen Skrattande
    Så himla rar och söt!
  • AnKaJ
    Mysmamma70 skrev 2010-11-15 13:51:41 följande:
    Jag fick samma symptom förra året när jag väntade lillen, men då utvecklades den inte förrän på BF-dagen, och då blev jag igångsatt.

Jag antar att jag blir inlagd för observation om jag blir sämre, de vill väl ändå att bebisen ska stanna i magen i några veckor till så länge hon har det bra därinne. Då gör de säkert UL och blodflödesmätningar och ser så hon växer som hon ska, tar prover och CTG osv.

För min del så är ju risken med HF att jag kan få krampanfall med risk för hjärnblödning. Ev ger de kanske blodtryckssänkaden medicin.
    Det låter verkligen otäckt. Hoppas nu att du slipper fullt utvecklad HF. Det är bra att de håller koll på dig.
  • LyckligaGatan

Men tjejer va ni mår dåligt.. Håller tummarna för er!

Här verkar det som slemmisen är på G att lossna. Iaf trodde BM det när jag beskrev (går inte in på detaljer så slipper ni må illa.. ).

Imorgon är det BM-besök och på torsdag smäller det!!

• Nanniii
    LyckligaGatan skrev 2010-11-16 10:29:05 följande:

Här verkar det som slemmisen är på G att lossna. Iaf trodde BM det när jag beskrev (går inte in på detaljer så slipper ni må illa.. ).

Hej snäckan :)
    Skulle precis skriva mail till dig, och då ser jag att du skrivit ett inlägg här 10.29 :) Perfekt ju!
    Vad har jag missat?:) vad händer nu på Torsdag?

Hoppas du mår bättre .
    Kramar
  • 3 barns mamma84
    LyckligaGatan skrev 2010-11-16 10:29:05 följande:

ååååååååååååååååååååååh lyx kvinna
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • LyckligaGatan
    Nanniii skrev 2010-11-16 10:32:49 följande:
    Hej snäckan :)
    Skulle precis skriva mail till dig, och då ser jag att du skrivit ett inlägg här 10.29 :) Perfekt ju!
    Vad har jag missat?:) vad händer nu på Torsdag?

Hoppas du mår bättre .
    Kramar
    På torsdag (om 2 dagar, helt sjukt!) bestäms det om jag sätts igång. Min BM tycker att jag SKA sättas igång på torsdag, fick jag reda på idag... haha, jag börjar få rampfeber!!

har ju haft den här förbannade mensvärken och förvärkarna i drygt 1 vecka nu, så det är väl dags att det händer ngt kan jag tycka..

Jag försöker ta varje chans att vara med Emilia, det är nog inte så länge jag är bara hennes mamma.. Usch börjar bli riktigt nervös när man tänker så... Vad har jag gett mig in på?? Hon är inne i en myyyysfas just nu, passar mig alldeles utmärkt. Vi kramas hela dagarna här hemma.. <3.

Usch, jag vågar inte få upp hoppet om det är så att de nekar mig på torsdag... Får försöka komma ner på jorden igen..
Svar på tråden Decemberbebis 2010