Inlägg från: TvåBlir3 |Visa alla inlägg
  • TvåBlir3

Decemberbebis 2010

Hej hej! Ska också få barn i december. {#lang_emotions_smile}
    Är i v. 9 nu. Ska iväg nu på måndag till barnmorskan för inskrivning. *Spännande* {#lang_emotions_smile}

• TvåBlir3
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-01 22:56:21 följande:
    grattis och lycka till hos bm
    Tackar! Undrar vad det är jag ska göra där nu på måndag. Det här är min första graviditet. Har du några barn sen tidigare el. har du vart för inskrivning redan?
  • TvåBlir3
    Minifer skrev 2010-05-01 23:14:27 följande:
    Haj! =) Ni kommer prata hälsa, om du har sjukdomar i familjen osv, hur du mår, du kommer få lite broschyrer med dig hem och en bok om graviditeten och så får du fylla i ett papper på hur mycket alkohol du dricker/har druckit. Och ta blodtryck och väga dig tror jag. Vad kul! =)
    Jaha okej. Låter ju trevligt :) Slipper iaf gå själv, killen ska med :)
    Det är så pass nytt ännu, kan inte direkt förstå än att jag ska bli mamma, även ffast jag pratar om det varje dag så har det inte riktigt gått in. :S
  • TvåBlir3
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-02 12:35:37 följande:
    Jag har en dotter på 4år som blir 5 år 7 juni och sen har jag en son på 1½år blir 2 år 14 aug stora barn. Jag hade ett mf 15/12-09 vecka 8 och jag är beräknad ju 14-15/12-10 är i vecka 7+4 går in i vecka 9 ca ons-tors och jag ska till min läkare på tisdag 9.10 och skriva på massa papper som ska skickas till bm och förlossningen redan nu om mina 2 gravditeter och mitt mf jag fick. Sen kommer jag bli inskriven hos bm snart oxå gissar på nästa vecka alltså nu denna veckan som kommer få se iaf. Sen ska jag få tid till sjukhuset för att göra Vul oxå o se om det finns ett hjärta som tickar på hos denna lilla vän. Med dottern blev jag inskriven i vecka 7-8 Med sonen i vecka 8-9 Han aldrig skriva in mig med mf barnet v 8 Och nu väntar jag.. Bor i dk nu så ett nytt ställe nya planer och nya saker som bm o osv.
     Jaha vad kul med två småbarn, eller ja små. {#lang_emotions_dreamer} du förstår nog. Vet dina barn om att de ska få en ny liten medlem till familjen eller är det något du vill vänta med att berätta?
    Beklagar ditt tidigare MF. Måste ha varit något jobbigt att gå igenom.
    Hoppas allt går bra hos dina kommande besök :)
    Och Grattis! {#lang_emotions_smile}
  • TvåBlir3
    Minifer skrev 2010-05-02 12:14:14 följande:
    min mage är helt gigantisk =( Ser definitivt gravid ut =( Dumma gaser. tvåblir3: Min son är sju månader gammal nu och jag har fortfarande inte fattat att jag är mamma Det är helt enkelt rätt obegripligt!
    Hihi, vad kul med en så liten!
    Vilken måna är du nu i då om man får fråga? {#lang_emotions_sunny}
  • TvåBlir3
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-02 16:10:22 följande:
    jora jag har berättat för älsta hon vill ha en syster sonen hihi han förstår inte ännu iaf jora dom växer ojoj snart flyttar dem hemmifrån haha.. ja mf var hämsk jobbig och jag har fortfarade inte kommit över det och jag tänker på det hela tiden sen e jag orolig att denna lilla inte lever häller har likom INGA symtomer alls.. (rädd) men hoppas allt är okej på tisdag då jag får snart oxå en tid till bm o vul.. Tack o grattis själv Har ni berättat för familjen ?
    Vad kul, då måste storasyster blivit glad! {#lang_emotions_smile} Jo tiden går fort, men så fort får den väl inte gå. Oroa dig inte, du kommer får en massa tid med dina små kära.

Jag förstår det. Men försök att inte tänka negativa tankar, vilket kan vara svårt. Jag har själv vart i de banorna och det blir inte min kille speciellt glad för. Han vill ha positiva tankar {#lang_emotions_laughing}
    Du får ju svar på dina frågor nu när du ska till BM.

Tackar :) Jo jag berättade förra veckan tror jag att det var och alla blev jätteglada.
    Blir alltid påminnd om att jag faktist är gravid då jag pratar med min familj, dvs. de som vet om det. En lycklig tid är det.
  • TvåBlir3

Vill att magen min ska växa!!! {#lang_emotions_sealed}

• TvåBlir3
    IWantCookies skrev 2010-05-08 22:16:01 följande:
    Jag med så man slipper se lönnfet ut när man egentligen är gravid
    Jo precis.
    Vill ha en liten mage :)
    Tänk när man känner att barnet rör på sig :D Va kul!!!
  • TvåBlir3

Är så förväntansull över att få ett litet knyte till jul! Tomte
    Var på ultraljud förra veckan och jag är helt överväldigad. Drömmer Det är nu det har uppenbarat sig att jag har en liten knodd inne i mig. Baby Vill ha december nu!!! Hjärta
    Och så har magen börjat växa på riktigt nu Gravid

• TvåBlir3

Snart är det mammaträff. Vad gör man på en sådan "träff"? Någon som vart med om det tidigare?

• TvåBlir3

Någon här som kollar på 5an på onsdagskvällarna, "Livet på BB"?

• TvåBlir3
    lucypearl skrev 2010-08-05 08:33:39 följande:
    Jag satt igår och kollade, det är lite kul tycker jag att se hur olika förlossningar kan vara! Sen blir det intressant att se hur det blir för mig när det väl är dags...
    Det som är härligt nu är att bebisen gör sig påmind hela tiden med sparkarna ut mot världen och jag längtar bara mer och mer till det är dags att han tittar ut och vi får hålla honom!
    Ja verkligen intressant att se på men lite skrämmande också, jag tänker i det värsta scenariot man kan tänka sig, inte så bra det men det kanske blir bättre ju närmare man kommer. Det är mitt första barn så det kanske är normalt?
    Ja visst är det roligt att känna av hur det rör sig där inne. Så ni vet att det blir en pojke? Vad roligt :)
  • TvåBlir3
    lucypearl skrev 2010-08-06 10:39:03 följande:
    Det är säkerligen väldigt normalt att man oroar sig för förlossningen, jag skjuter det framför mig för att inte oroa mig så mycket. Det kommer säkert ganska mycket oro när det väl är dags för mig Glad
    Vi hade inte tänkt ta reda på vilket kön det är, men så tog nyfikenheten överhand så vi tror det blir en kille. Det är ju inte 100%-igt men hon var rätt säker.. så vi får väl se, spännande är det! Skrattande
    Ja men det går nog bra. Finns så mkt hjälpmedel idag som gör att förslossningen blir "lättare" samt så är det kunnig personal så man är nog i säkra händer.
    Hehe, ja det kan bli så ibland att nyfikenheten tar över. Grattis iaf :)
  • TvåBlir3

Gud vad varmt det är Skönt på sätt och vis men samtidigt ganska jobbigt eftersom ens hormoner spökar. Sover typ näck om nätterna nu för tiden. :S
    Klaga ska man inte göra men det blir nog lite skönare sen när det blir lite svalare :)
    Längtar så efter att få se min bebis!!!

• TvåBlir3

Hejsan hoppsan lillebror! Är i vecka 29 (28+1) och det känns redan lite lättare nu när man tänker efter. Snart är det dags att få ut den lille Nalle

• TvåBlir3
    Mrs TH skrev 2010-10-06 22:09:24 följande:
    Kikar in en snabbis för att tala om att jag nog fått den första "december"bebisen. Vattnet gick 101004 kl 0:30 på natten, hade kraftiga värkar som inte gick att stoppa, och fick föras till akis i usala. Där konstaterade de att jag hade nån form av infektion och jag vart akutsnittad kl 22:30 den 4:e. Lilla Elise är född 22:53, hon vägde 1234gr och var 40.5cm lång. Hon var vid förlossningen medvetslös och livlös med lungorna fulla i var. Dock lyckades de få igång henne och nu 2 dagar senare andas hon själv

Det var inte så här det skulle bli, och itne så här det skulle gå, men vi har fått världens vackraste lilla dotter som inte viker sig. Vi vet att det är en lång väg kvar att gå, men hon är här nu och hon är vår. Doktorerna är optimistiska och det är vi med. Hon föddes alltså i v28+5.

Hoppas allt är bra med er och att era bebisar väljer att stanna i magen.
    Men gud grattis! Trots att hon var för tidig så ska ni vara riktigt stolta över att få en så stark liten flicka :D
    Grattis igen!
  • TvåBlir3

Grattis!!!! Hoppas allting är bra med er! Något liknande hände mig, var på kontroll hos bm I tisdags och jag tog upp att det kliade något så fasansfullt och att jag hade äggvita I urinen, vilket jag fick reda på I ett besok hos vårdcentralen, så där gjorde de en stor miss :( Tog upp det med de och hon till svars sa att vi skull avvakta och se och då brast det hos min sambo som hört det där ett ex antal ggr nu och ville ha svar på varfor jag mådde som jag mådde och vad man kan göra åt det, kunde bebisen ta skada? Etc.. Då ringed hon till KS för observation av mig så vi fick åka in, utan någon packning till verken mig, min sambo el. Bebisen. Mycket ricktigt fick vi stanna kvar över natten för vidare observationer... Dagen efter övernattningen på KS mådde jag som tidigare, hade kliat sönder min kropp :( lättare huvudvärk och väldigt trött var jag. Hade nämnligen havandeskapsförgiftning. Efter ett tag så tyckte de att jag skull bli igångsatt senare på dagen, på så vis skulle min sambo hinna hem och hämta de saker vi skull behöva efter att bebisen kommit ut så vi tog en snabb promenad innan Han for iväg och like bra var det eftersom de satte smått igång Mina värkar. Men det var när killen hade åkt iväg så blev jag smått orolig över om Han skulle .hinna tillbaka :o men det gjorde Han, som tur var! För att göra historian kort så blev vi två världens lyckligaste när vi fick ut lillkillen den 24/11 kl.18.20, till oss, helt ovetande att de kunde gå så här fort, men det var jobbigt men lätt värt det! Vårat hjärta var beräknad till den 15e December. Har också konstaterat att min sambo är en riktig klippa I förlossningsrummet, utan honom som stöd och min personliga massör, masserade Han min rygg I minst 1-2timmar hade det aldrig gått. Riktigt bra barnmorskor som hjälpte OSS igenom världens kanske mest vikigaste händelse I ens liv, när ens eget barn föds.

• TvåBlir3
    pickaboo skrev 2010-11-26 06:50:17 följande:
    Tvåblir3: Stort grattis!!! Skönt att allt gick bra till slut! Är ni hemma igen?
    Tack så mkt! Jo det gick bra, en smidig förlossning trots allt. Vi kom hem i lördags och jag känner att jag börjar få lite er kläm i mammarollen :)
    Lakritsnapp skrev 2010-11-26 09:14:27 följande:
    Tvåblir3: Stort grattis till sonen!! Glad 
    Vilken tur att barnets far stod på sig... ibland (alltför ofta känns det som nu för tiden) blir man mörkrädd för sjukvården och deras arrogans.
    Tack! Ja verkligen. Vi hade tidigare pratat om barnmorskans okunnighet i de frågor vi ställde henne, fick aldrig något direkt svar.. Hoppas ni andra haft turen på er sida vad gäller att ha fått e bra BM!
    q cat skrev 2010-11-26 09:14:40 följande:
    AnKaJ och TvåBlir3: GRATTIS till er!!!

Tack för era snälla kommentarer om min mamma. Det känns okej just nu, men blir nog väldigt påtagligt när bebisen kommer. Just nu har jag varit hemma från jobbet i en vecka för jag är så galet förkyld!! Otroligt irriterande. Detta skulle varit min sista vecka, med massa överlämningar till min vikarie osv. Nu har jag bara varit hemma och snorat och hostat, och måste istället jobba några dagar nästa vecka. Suck. Men helst vill jag ju bara bli frisk! Det var jättelängesen jag var förkyld så här länge, antar att graviditeten minskar återhämtningsförmågan. Min man (och jag lite) oroar sig för att jag ska vara sjuk när jag ska föda, vilket verkar jobbigt... Barnmorskan rådde att ta med nässpray, Bricanyl, mm till BB.

Nu  när man läser om er som redan fått bebis, och vars slemproppar håller på att gå, så blir jag lite stressad Vi har inte tvättat upp några kläder, inte tvättat av barnvagnen som planerat, inte skruvat ihop spjälsängen, kort sagt typ ingenting Vi har ju det mesta vi behöver sen sist, det vi mest saknar är nog en ståplatta till vagnen, men i det här snöovädret så kanske det inte är så akut
    Tack! :)
    Moster Ann skrev 2010-11-26 10:48:36 följande:
    TvåBlir3 Grattis grattis.. vad roligt för er att ni har fått ut eran grabb... {#emotions_dlg.flower}
    LyckligaGatan skrev 2010-11-26 13:25:00 följande:
    TvåBlir3: GRATTIS!!

qcat: Tror inte du behöver stressa.. Min slemmis gick ju för snart 2 veckor sen, och ingen bebis än. Vi hoppas på en novemberbebis, men jag tror inte det. Jag hade sååå j*vla ont igår, och regelbundet var det också.. Vad hjälpte det?

Nu ska det ätas lite lunch, tror jag. Så himla osugen på mat..
    Emmaslemma02 skrev 2010-11-28 08:33:02 följande:
    ååh grattis så mycket :D

Det kliar också något hemskt på hela kroppen för mej.. speciellt brösten å magen... det hjälper inte att smörja in mej.. å ser just nu ut som en tiger - så randig som jag e.. har till och med lyckats klia mej så mycket att de har gått hål lite :-O hoppas de inte är något farligt :s men det verkar som det är likdant för många andra.. men ska ändå ta upp de hos barnmorskan.. bättre att vara helt säker ju..
    Tack! Ja ta upp det! Inge kul att få reda på i efterhand om det nu skulle vara något allvarligt. Inte för att skrämmas men bättre att vara på den säkra sidan.
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-28 11:47:45 följande:
    stort grattis{#emotions_dlg.flower}
    Tack!:)
    Lallan skrev 2010-11-28 22:26:11 följande:
    grattis till alla nya trådbebisar som fötts  
  • TvåBlir3

Grattis alla som fått sina små! :D

Svar på tråden Decemberbebis 2010