Inlägg från: pickaboo |Visa alla inlägg
  • pickaboo

Decemberbebis 2010

Hej hej! JAg hoppas in här. Vet inte hur långt gången jag är, men misstänker att jag är runt vecka 5 något... Åt p-piller men lyckades bli gravid igen. Har en 4-månaders dotter här hemma...

• pickaboo
    Tilma skrev 2010-04-21 09:08:16 följande:
    URK! I morse vaknade jag och mådde illa. Kallsvettades och fick öppna upp och vädra (trots att det var sviiinkallt ute) igenom hela lägenheten. För en stund blev det bättre. Duschade och klädde på mig. PANG! Fick hänga över toastolen en stund. Klarade mig förvisso från att spy men det var inte långt borta. Hann, på dessa 20-25 minuter som jag mådde SKIT, tänka "herregud, hur står folk ut? jag kommer dööö!" hahaha. Era stackare som har detta illamående konstant. Man blir ju totalt däckad och slut!
    Usch, jag spydde hela dagarna och någon gång nattetid vid förra graviditeten fram till vecka 18. Då kändes det som att det aldirg skulle gå över...
  • pickaboo

Jag är så orolig. Med dottern var jag konstant illamående och kräktes dag som natt. Jag mådde skit i 18 veckor.

Nu mår jag... som en prinsessa. Tankarna snurrar - är det något fel? Jag vet att det inte behöver vara något fel, mest troligt inte, men har haft upprepade missfall förr... Fast då började jag ju blöda och blödde i flera veckor...

• pickaboo

Usch, stackars er som mår kasst!

JAg mår prima. Inte alls som vid förra graviditeten.

Jag bara undrar... Pratade med mvc i förra veckan ang att jag inte vet hur långt gången jag är. Jag undrade om de skullle göra ett ul på mig för att kunna se, men de ville bara at jag skulle testa en gång till, om en vecka från i lördags.

Hur kan man annars veta hur långt gången man är, om man inte gör ul? JAg vet t ex inte när jag är i v 18, så då blir det bara en ren gissning...

• pickaboo
    Nanniii skrev 2010-05-02 20:40:11 följande:
    HEEEJ tjejer ;) Nu vågar jag börja hoppas igen. Var inne på gynakuten idag för jag haft bruna flytningar och haft lite ont i magen, var ju nästan helt säker på att det var kört. Men neej då , där var en liten och hjärtat slog på som bara den ;)) Är någonstans i 7+2 ,  jag blev så tårögd och lycklig. Nu hoppas jag allt gåår jätte bra framöver så man slipper oroa sig. Ni mår bra ??? Ta hand om er Kramar
    Åh vad härligt! GRATTIS!

Själv ska man ringa mvc i morgon och boka tid för inskrivning. Kanske kan tjata till mig ett vul också för jag vet itne hur långt gången jag är. Vet att man inte brukar få göra ul innan vecka arton men i mitt fall vet jag inte när vecka 18 kommer bli...

Tror ni att jag kommer få göra ett vul?
  • pickaboo

Jag ringde mvc idag och vi räknade lite på hur långt gången jag är - max 7 veckor.

Har fortf inget beräknad förlossningsdatum. Ska dit på fredag för inskrivning (antar jag).

Mår också superbra. Så bra att jag emellanåt inte alls tror att jag är gravid...

• pickaboo

Åh Lergigan comp är det bästa!!! Ska be om det redan nu! Spydde halva förra graviditeten och nu har det börjat igen. Jag som intekände ett smack för någon dag sedan...

• pickaboo

Jag ska till mvc på fredag och tänker be om lergigan comp. Åt de under första grav och de funkade på mig. Kan inte leva så här. Illamående dygnet runt är alldeles slagen. Kan knappt ta hand om min femmånaders som det är nu...

• pickaboo

Jag är i vecka 9 och har ingen mage. Har iofs en massa mage över sedan förra gravidteten så ser ganska tjock ut, men ingen bebismage än.

Idag har jag varit på mvc och fått akupnuktur mot mitt illamående! Någon mer som får det?

• pickaboo
    LyckligaGatan skrev 2010-05-15 18:18:20 följande:
    Hej på er brudar. Vilken helg... Vi renoverar köket. Jag har varit ute och gått 3 timmar /dag för att E ska kunna sova, för hemma är det för mkt oväsen. Jag är sååå trött. Och mina fogar är allt annat än glada på mig. Jag vill sova. Och äta. Men mest sova.
    Ja sömn råder det verkligewn brist på. Det är inte lätt att ha en 5 månaders bebis hemma och samtidigt vara nygravid...

Min foglossning har redan börjat. Den började i vecka 20 förra graviditeten.

I morgon går jag in i vecka 10 - mitt förlossningsdatum har bm bara gissat eftersom inte mensen kommit tillbaka efter förlossningen och jag åt Cerazette. Har fått ultraljudstid den 15 juni och kommer då var i vecka 12-13... Är lite tidigt, men eftersom vi inte vet helt säkert hur långt gången jag är så tar de väl det säkra före det osäkra...

Blir väl antagligen ett ul till i vecka 18 då eftersom ma inte kan se allt så tidigt...
Svar på tråden Decemberbebis 2010