Ginge skrev 2010-12-15 13:47:32 följande:
Grattis till dig!
Jag är faktiskt avundsjuk.... Jag vill också att det ska gå fort fort..... Har ingen lust att ligga och kämpa i 24timmar.... Men verkligheten kommer att bli tuff tror jag, jag är ju förstföderska....
Moster Ann skrev 2010-12-15 11:25:37 följande:
Men den senaste tiden har jag kännt mig "blöt" i underlivet så jag ringde förlossningen i måndags ocvh berätta att bebis var lugn & att jag kände mig blötare/våt, så jag fick åka in och kolla så att det inte siprra fostervatten. Dom gjorde CTG , ultraljud & någon sortsgynundersökning med speglar och grejer (samtidigt som de ruckade på bebisens huvud). Men allt var som det skulle.
Jag också känner mig lite "blötare" an vanligt. men jag misstänker att det är slemproppen som lossnar lite i taget... så jag tänkte inte ringa bara för det :) Jag är ju inte så värst orolig, det är ju min man mest. Igår satt han på dålig humör hela kvällen, och jag försökte fråga vad som är fel. Sen efter flera gissningar som fick jag ur honom att han är orolig för bebis. Han verkar gå och ständigt oroa sig att nånting går fel... starkars honom. men jag är lugn.
Idag är bebis lite mer aktiv så det är skönt. nu bara överleva till imorgon bitti och då ska vi till förlossningen och få en liten undersökning. Undrar vad dem ska säga och tycka. Jag skulle inte ha något emot om dem bestämmer sätta igång mig redan på fredag. men jag misstänker att dem ska först ge mig gel för att mjuka upp livmodertappen, och sen tar det ju ett par dagar innan man kan börja igångsättning.
Vi får se. Hoppas någonting bra från besöket i alla fall :)
När är du beräknad?
Jag säger bara AKTA DIG för gelen! Det är en bra inställning du har till igångsättning! JAg fick 4 gel på raken - morgon, kväll, morgon, kväll. Min tapp var så gott som mogen när de lade första gelen. Efter 12 timmar hade inget hänt då lade de en till. Inget hände och sådär höll det på.
Helt plötsligt så drog det igång på tok för fort utan något annat. Värkstormar som slutade i urakut snitt!!!
Håller tummana för dig att du får en igångsättning om det är det du vill ha!!!