Allergitråden
Nu hänger jag inte med. Varför skulle man inte kunna äta kyckling om man inte tål ägg?? Min lilla åt kyckling idag och hon verkar ju vara allergisk mot ägg..
Nu hänger jag inte med. Varför skulle man inte kunna äta kyckling om man inte tål ägg?? Min lilla åt kyckling idag och hon verkar ju vara allergisk mot ägg..
Det verkar inte bättre än att jag börjat reagera på vetestärkelse :( känner igen magontet som "allergiont" och det kom ganska direkt efter jag ätit 3 glutenfria smörgåsar men som innehåller vetestärkelse. Det eller så berodde det på att jag drabbades av dumhet och använde den vanliga brödrosten :(
Ska göra pricktest om 2 veckor.. Spännande spännande !!
Ja nu är jag helt säker på att jag reagerade på något igår..magen är HEL kass idag =( dessutom får jag ont varje gång jag äter.. Och detta brukar sitta i i några dagar *muttrar*
Miralicia: det var nog det felet vi gjorde denna gången, alltså slarvade lite med smörjningen . För idag ser hon sämre ut i huden igen :(
Någon som vet när björkpollenallergiker börjar känna symtom ?
3busfrön : tack :) hon är bara testad för gräs och björkpollen och fick positivt på båda, hassel vet vi alltså inte !
Då får vi hoppas att det bara är en envis förkylning hon drabbats av :)
Tes 75 : ja det stämmer nog att det brukar bryta ut senare . Barnens läkare blev snopen när hon pricktestades positiv på både gräs och Björk strax efter hon fyllt 3 :(
Blå myran : usch stackars liten som reagerar så tidigt :( visade hon positivt på prover med då?
Vi misstänkte ju även att våran minsta reagerade på gräs i somras eftersom hon alltid fick eksem och prickar så fort vi kom ut på gräsmattan ( hon var 7-9 månader då ) och hade ofta rött runt ögonen och rinnsnuva. Men hon tog rast för 2 veckor sedan på timotej och visade neg där. Så vi hoppas hon ska slippa reagera i år, räcker att varken jag eller storasyster är gräsallergiker ;)
Jag ger hennes rinnsnuva och ögonirritation någon vecka till och ger det inte med sig får jag nog ringa hennes läkare :(
Eli : härligt :) håller tummarna!
Här hemma var det nog bara en envis förkylning och ingen allergi för stora dottern Hon har nog dessutom åkt på en ögoninflamation i ena ögat. Alldeles rött och svullet :( plus att hennes astma är dum. 2-3 veckor har hon varit förkyld nu :(
Trållmor : usch då... Stackars lite. :( det låter ju helt klart som sellerin ! Hoppas hon mår bättre nu !
Här är det fortfarande diarré på lillsnutt sen missen i tisdags! Sist höll det på i 2 veckor och det hoppas jag INTE det gör denna gång :( blir ju sanering varje gång dessutom ...