• Tibell

Allergitråden

Eli : han var väl röd om sina kinder redan igår ?? Eller har det blivit värre?

När t haft magsjuka har hon haft precis likadant. Kräkts bara någon gång och varit helt normal.
    Jag skulle nog tippa på magsjuka ändå eftersom han inte reagerat med kräkningar förut
    Det var väl inte så längesedan han fick i sig vete och då kräktes han väl inte?
    Men man vet ju aldrig. Och är det nu magsjuka hoppas jag ni andra klarar er !!

• Tibell

K kavat : har du kunnat äta glutenfritt ute utan att bli dålig ?
    Igår beställde vi pizza och jag tog en glutenfri. Allt som var på har jag ätit innan och aldrig reagerat på. Och bottnen var helt klart bakad på glutenfritt mjöl. Men ändå vaknar jag och mår skit. Om jag utrycker mig såhär, jag behövde inte ta i på toaletten för att göra nummer 2 ;) dessutom har jag "magkattarr" och reagerar på allt jag äter .. :( brukar vara så i några dagar...

• Tibell

Jag tycker du ska åka in och få honom kollad i allafall! Så kan ni sova tryggt ikväll om allt visar sig vara bra :) sjukvården är där för att hjälpa oss!
    Jag har ju alltid resonerat likadant.. Vill liksom inte vara till besvär. Gäller även barnen tyvärr :(
    Men nu denna helgen fick jag svälja min osäkerhet och kolla vilken tur det var , lilla B hade mer problem än vad hon gav besked av!
    Lycka till... Kram!!

• Tibell

Eli : Jag tror absolut det är hans sätt att visa att han har ont i magen..
    stackars liten. Jag tycker också du ska åka in med honom. Och gör det nu så slipper ni åka i natt..
    Lycka till...kram!!

• Tibell

Eli : lycka till och uppdatera gärna när ni är hemma igen . Stackars lilla plutt :(

Här fortsätter lillans eksem föröka sig :( det är inte illrött än men rosa och väldigt torrt. Smörjer flera ggr om dagen och hoppas det ger med sig snart . Antar att det har med hennes virus att göra ?
    Idag fick vi åka och inhalera igen och eftersom Syresättningen sjunkit TROTS mer än maxdos av hennes luftrörsvidgande har hon nu fått hem en maskindriven apparat att andas ur. Så nu ska hon inhaleras var 2-3 timme i 3 dagar så hoppas vi att hon får må bättre sen !
    Nu måste jag ta tag i vb ansökan... Har inte fått tummen ur än...

• Tibell

Så här ser alltså lillans eksem ut. De två stora prickarna är torkade vattkoppor dock. Hon har dessa vid svanken, nästan lika mycket i nacken och lite på armarna och benen. Så egentligen är det kanske inget att bry sig om, men de kliar hemskt på henne. Hon har haft dessa en vecka i morgon

Och så har vi hennes röda torrfläck. Denna har hon haft i flera veckor. det är ju svårt att få fram det röda med en mobilkamera men ni ser den nog..

Vad tror ni ? Kan dessa eksem bero på något virus/infektion, eller mer troligt att hon reagerat på något ??

• Tibell

Alrro : fast hon hade ett par sådana i somras med ...
    Jag tycker ju de har betett sig lite som "äggfläckar" de är illröda i några dagar.. Sen bleknar och torkar de ur. Sen kan de utan någon som helst förvarning blossa upp igen. Och ibland är de borta i flera veckor/månader
    Problemet är ju bara att hon inte äter ägg :(
    Denna gången blossade dem upp igår (tror jag ) och vi har inte ens ägg hemma...

Så då är det nog bara några helt vanliga torrfläckar :)

• Tibell

K kavat : nej jag vet ju inte om de brukar klia. Dessa gör det i allafall. Hon har kliat tills det gått hål och gråter såklart när man smörjer :(
    Men sen är det ju knappt några mängder så man känner sig lite löjlig som en spekulerar..

• Tibell

K kavat : jag kanske ? Dottern fick ju den där innan vi ( eller rättare sagt ni ;) ) kom på att det var den hon reagerade på..

Svar på tråden Allergitråden