• Tibell

Allergitråden

Fått en liten bättre bild på hönans fläck. Såhär ser den alltså ut. Hon har väl kanske 5-6 st totalt .
    Försvinner som sagt inte med kortison utan bleknar av sig självt efter ett tag. Ibland är de borta i flera veckor isträck. Men när de väl blossat upp tar det evigheter innan de försvinner...
    Hennes eksem ser något bättre ut idag. Har fortarande ingen aning om vad det berodde på...
  • Tibell

K kavat : ja jag tycker de både beter och ser ut som äggfläckar. Men nu är de röda igen och vi har inte ens ägg hemma :/

Ska göra pricktest nästa vecka.. Ska bli spännande att se om det visar något.
    Kan fortfarande inte äta choklad utan värmdes halsbränna och reagerade på glutenfri pizza :( åt den i söndags och det är först nu jag kan börja äta igen utan att "magkattarren" bråkar..

• Tibell

Jag lär nog aldrig få reda på vad dotters fläckar beror på, men ni får gärna meddela vad pricktesten visar. Är det ägg de inte tål kanske det är likadant för min höna.
    Vi har ju iofs såser i kylen som innehåller ägg. Och de hade ätit ägg på barnens dagis i tisdags. Men hon är ju hemma pga av astman men har ju varit med upp och hämtat stora..
    Aja, det är bara att smörja på och hoppas det ger med sig så småningom :)

• Tibell

Hon är ju inte på dagis alls just nu pga av astman. Hon måste inhaleras med en maskin flera ggr om dagen och därför är hon ju hemma. Och vi äter inte ägg här hemma :( men de äter ägg på dagis och storasyster har ju varit där, och lillan har följt med och hämtat.
    Får försöka spekulera vidare. Det enda jag kan komma på var att mannen åt en proteinbar samma dag hennes eksem blossade upp (osäker på om "äggfläcken" kom samtidig ) och den innehåller typ allt hon inte tål ;) och då ägg med. Men hon har inte fått i sig något men kan såklart ha fått det på sig eller luftburet.. Ingen aning.
    Åh andra sidan är det ju inte hela världen med några fläckar. Men jag vet ju inte om det hör ihop med att hennes sömn varit kass i drygt en vecka nu :(

• Tibell

Tes: och de blir jätte goda kan jag tillägga! jag och lillan sitter och äter varsin nu :)

• Tibell

Det problemet har jag med haft.. Att de redan har smulat sönder innan första tuggan :(
    Men detta var riktigt saftigt :)

• Tibell

Lillskruttet : vilken härlig läsning : ) man blir så glad när man läser om barn som mår bra.. Det är värt all möda med special anpassad mat !
    Vad hade han för värde på vete? Vore ju kanon om det funkar :) men håll koll på sena reaktioner.. Våran dotter reagerar med kaskadkräkningar drygt 3-4 timmar efter intag av vete. Astman och alla andra problem tar kanske 12 timmar. Så hon har rätt sena reaktioner på just vete ..

• Tibell

Eli : fy :( ser precis ut som om han ramlat och slagit sig just på det kinden :( lilleplutt. Kan nog absolut vara kontakt. Annars har jag ingen aning! Här hemma har lillans eksem försvunnit :-0 så allt envist smörjande har gett resultat! Bara hennes röda fläckar kvar då, men av erfarenhet vet jag att det kan ta veckor!

• Tibell

Mithrandil : jag har en film i galleriet där min dotter har indragningar i halsgropen och tydlig bukandning. Har ni inga astmamediciner hemma och hon andas så bör ni åka in med henne!
    Indragningar vid revbenen får min lilla bara av att äta men hennes astma är lite knepig just nu !
    Men märker du att hon har det jobbigt bör ni åka in. Hur många andetag i minuten tar hon?

• Tibell
    mithrandil skrev 2011-02-25 20:59:45 följande:
    att jag aldrig skriver klart innan jag skickar iväg mina inlägg.. pust.

Hur räknar man andetag? Är ett andetag både in och utandningen?
    Nej du räknar bara på inadningen

Kollade du filmen i mitt galleri? Ser hon ut så kanske ni bör överväga att åka in.. Eftersom ni inte har bättre saker hemma..
    Är det knaster eller rossel ?
Svar på tråden Allergitråden