• Tibell

Allergitråden

Eli : usch som han ser ut! Men det ser inte direkt eksemigt/torrt ut utan mer bara varmt och rött ? Svårt att se på bild iofs.
    Men ja, något knas har han ju fått i sig. Du får prata med personalen i morgon. Är det leklera igen är det riktigt dåligt, de borde ju lärt sig nu!

3busfrön : usch vad trist :( ägg eller ?

Här hemma har vi problem med stora tösens mage igen . Förstoppad till och från under en längre tid ( förutom den perioden hon hade kletigt bajs istället ), så pass att vi fått ge henne klyx sammanlagt 3 ggr på lika många veckor. Detta tillsammans med viktnedgång sedan juni förra året, trötthet, blek och mörk under ögonen, gnäll i massor och matvägran gör att vi nog får ringa hennes läkare och ta nya allergiprover :( att det aldrig kan vara lugnt här hemma. Suck.

Passar på att vinka till alla nya!

• Tibell

Går det mäta rast på olika skalor ? För när
    Läkaren ringde mig angående provsvar sa hon att efter 0.10 var det godkänt. Men när jag sedan googla verkar det inte stämma. Begriper nada

• Tibell

K kavat: jag fattar :)

Annars är det mesta skit här hemma just nu. Barnen är sjuka heeela tiden och jag ser ingen som helst ljusning på det hela. Stora tösen medicineras för öroninflammation och urinvägsinfektion. Lilla har haft vattkoppor och ögoninflamation samtidigt. Dessutom har bägges astma varit helt kass. Stora är bättre nu men lilla hönan fick vi åka in med idag. Men som vanligt får man en läkare som inte förstår en och vi fick åka hem igen trots överjävlig hosta , syresättning på 92-94% och ansträngd andning. Och då har vi redan använt upp maxdosen av hennes medicin.
    Dessutom har hon "veteprickar" runt munnen så nu undrar vi såklart vad hon lyckats hitta att peta i sig :(
    Förlåt för all orelevant fakta men var tvungen att spy ut allt någonstans. Suck

• Tibell

Eli : tyvärr förstod inte läkaren så mycket svenska så jag tror aldrig han förstod varför vi var där. Men försämras hon åker vi in och kommer vara riktigt riktigt arga om hon inte får hjälp. Finns en video i galleriet.. Så hostar hon heeela tiden

Hur mår E? Kom ni fram till vad han reagerat på? Sa personalen något ?

• Tibell

Nej hennes mage är ett resultat av en allergisk reaktion på en fingernagel stor bit bulle.
    Så svullen mage kan absolut vara tecken på allergi

• Tibell

Liljan o loppan : ser precis ut som Elis son får av vete! Och min lilla höna får astma vid intag av vete, även vid små små mängder !
    Så det låter som att vete skulle kunna vara orsaken till hans problem!
    Har han gjort några allergi prover ?

• Tibell

Ekströms chokladpudding. Kan den tänkas tålas här hemma om man blandar med rismjölk?

• Tibell

K kavat : tack :) vågade inte chansa till lilla men gjorde på solhavre till stora. Får väl se om det blir ätbart !
    Lilla hönan är kass i astman och fick åka in till Barnmedicin igår så jag vågade inte chansa om det kanske fanns vete i.
    Jag är ju osäker på om det är vete som triggar igång astman så illa denna gången eftersom hon har veteprickar runt munnen. Men samtidigt är hon lite febrig och snuvig så det kan ju ha med det att göra med!

• Tibell

Agnes : våran dotter reagerar precis likadant. Jag hade gett klyx. Så slipper det bli ännu värre.
    Stackars liten :(

Svar på tråden Allergitråden