Allergitråden
Välling med enbart havremjöl borde inte innehålla särskilt mycket gluten.
Välling med enbart havremjöl borde inte innehålla särskilt mycket gluten.
Igår fick W samma mat som i förrgår men då kräktes han inte alls som dagen innan. Den enda skillnaden jag kan komma på är att de hade ätit pannbiff på dagis och J skulle absolut visa sin lillebror för kompisarna som petade på honom och stoppade in nappen.
J visade inte förrän på natten att hon hade ont i magen. De nattliga uppvaken och skrikningarna försvann inte förrän vi tog bort mjölken.
Hon visar inte heller på något pricktest men hon får ingen reaktion på mjölk förrän efter flera timmar- 1dag.
Jag måste bara fråga, hur kände alla ni andra precis i början med misstanke om allergi?
Hur blev ni bemötta av era nära?
K Kavat: Ja, jag har nog bestämt mig för att jag absolut måste ha ersättning. Hon äter ju på natten fortfarande och så mellanmålen tycks inte mätta med bara lite smörgås och fruktpure. Om det nu är det som gör det men dagen har varit hemsk. Hon har varit klängig och skrikig hela dagen, om man bortser från när vi var på sjukhuset. då var hon överförtjust i allt hon såg. Vet bara inte vilken man ska välja. Nutramigen hade vi till sonen och för honom var det inga problem. Måste till apoteket imorn och köpa något för hon ska ha sitt första ersättningsmål redan vid 10. Vilken rekomenderar ni?
vet inte om det kan ge resultat direkt, men jag kan ju meddela att hon slukade sin Enago välling ikväll och inte en enda gång sparkade hon eller vred sig. Hon började lite direkt när jag gav henne flaskan men efter bara några sekunder slappnade hon av och åt resten lugnt. Kan ju vara ren tillfällighet men jag ser det som ett gott tecken. från och med imorgon börjar vår första helt mjölkfria dag.
tack för all hjälp och svar på alla hopplösa frågor.
Har en liten som får sota för att mamma inte läste ordentligt idag