Kavat skrev 2011-02-03 14:26:05 följande:
Måste bara kommentera om vb och fk. Fick hem papper som utredaren gett till de som tar beslutet. Där stod lite om vad jag gjorde, merarbete uppradat i en mening "hon städar extra, tvättar, gör mat, läser innehållsförteckningar, smörjer osv och uppger att det tar x antal timmar...
Jaha, ingen som helst specifiering om vad som tar vilken tid och varför vi gör det. Så deras beslut 1/4 vb verkar vara beslutat från ingenting. Eller allergi = 1/4.
Alltså jag kunde lika gärna skrivit en kort mening vad jag gör och att det tar 50 timmar i veckan eller att det tar 15 timmar i veckan, det hade nog inte spelat någon roll, för de har ju inte ens kollat på vad jag gör och hur lång tid det tar.
Sen är typ läkatintyget kopierat rakt av.
De har felaktigheter som att vi hade vb för båda barnen i 2 år. Det hade vi inte för jag sökte om efter 6 månader på ett barn, så vi har haft vb enbart på sonen senaste 2 åren...
Det var lika mycket text om vad rektorn på dagis sagt som avslutas med att dagis tycker att det går bra. Min känsla var trots att det stod en del av vad de gör extra för honom som extra städ, eget handfat, assistent vid mat osv, att det inte är några problem alls... Texten om dagis var typ lika lång som "min" text.
Mina referenser om varför jag ska ha hela kostnaden för rismjölk osv var inte ens med i underlaget. Alltså det stod bara "hon vill ha x kr från rismjölk". I beslutet stod "Hon får x kr som är schablonen"...
Sen stod det att kommunicering inte vad nödvändig för infon kom från mamman....
Ja, men även om infon kommer från mig så är den långt ifrån korrekt i papprena eftersom den förvanskas och en massa relevant info försvunnit på vägen... HJÄLP!
Ring först upp handläggaren och fråga vad de menar med beslutet och sedan ringer du upp chefen och ifrågasätter skillnaderna i ditt underlag och meningarna i beslutet.