t0va skrev 2010-12-14 14:11:27 följande:
ja... tur att svärmor köpte en burk profylac igår. RIngde dietisten som inte svarade så jag lämnade meddelande men ingen ringde upp. Så då ringde jag barnkliniken istället och frågade, den sköterskan lovade att ringa dietisten, för det var den vägen vi måste gå.
Så tillslut ringde dietisten upp, fy fan... jag förklarade och hon sa att han kan få nutramigen, men jag sa att han blev förstoppad av det. Lixom vi har ju det hemma men då blir han troligen förstoppad igen och den biten har precis börjat komma igång nu.
Men hon kunde inget göra vi måste vänta tills på fredag, eller köpa själva nu emellan. Hon hade en burk peptitid eller vad det nu hette som hon ställer i receptionen och vi kan hämta. *suck* Så jag ska be svärmor skutta förbi och hämta om det nu skiter sig med att maten inte kommer tills på fredag. Leveranser kan ju försenas osv. Svärmor jobbar ju med sjukhusets varor så hon vet hur det kan bli ibland.
Så har vi kanske något som kan funka, för köpa så mycket mer själva har vi inte råd med tyvärr. Speciellt inte när vi fått köpa både nutran och atlheran och det inte har fungerat, på det nu då 1 burk profylac.
Vi späder ut det lite med gröt så ska han klara sig på en burk tills på fredag em. Föräldrastödet blev galna när de fick höra vad som hänt, imorgon ska vi dit igen får se vad de säger. Helt sjukt system. Måste väl gå att skriva ut en livsmedelshänvisning utan att gå genom sjukhusköket... jag fattar inte den byråkratin.
Här går det inte genom sjukhusköket utan jag får hem en livsmedelsanvisning på papper som jag får skicka in till apoteket sedan beställer jag via apoteket så levereras det hem eller till ombudet.