Allergitråden
Vi köper alltid pizza på fredagar och innan har sonen fått annat men nu börjar han förstå detta så jag tänkte vi kunde baka.
Var till Apoteket för att hämta lillemans anvisningsvaror idag och personalen var lite förbryllad då det stod ris-hirs på receptet men artikelnumret var den med bara ris så det var det som blivit beställt. Så vi fick rispastan istället men de skulle ändra tills nästa gång. Är det stor skillnad i smak eller näringsmässigt, någon som vet? Tänkte om jag ska be dietisten att skriva ut båda till nästa gång, eller om det kvittar...
Så idag tänkte jag slå på stort och laga mat till oss alla tre samtidigt, fast med olika pasta då förstås. Önska mig lycka till En följdfråga till det: hur mycket rispasta kan en 17-månaders tänkas äta? 1dl? Mer, mindre? Han har ju aldrig ätit pasta förut så jag har ingen aning!
Vi gjorde pizza i långpanna igår i ena hörnet hade vi ett ägg jag åt från motsatta sida.. Kan ägget sprida sig så att W reagerar på det? Han har kräkts massor både idag och igår kväll.