Allergitråden
mithrandil skrev 2011-02-27 12:35:27 följande:
tack för rådet. Lite svårt det där med mat öht. Amanda har ätit ungefär 1-2 flaskor välling per dygn som jag haft 1 msk milda culinesse i. Hon godtar ingenting annat än välling och knappt ens den. Bävar för vad vågen visar. Vi har packat för att åka här men amanda är (eller var, nu sover hon) pigg som en lärka, ville vara på golvet och leka, skrattade och pratade för fulla muggar och andas nästan helt rent. Ibland blir det lite knastrigt och så blir hon lite andfådd men inga indragningar idag. egentligen hoppas jag ju att hon blir frisk men samtidigt så tänker jag att hon gott och väl kan få det lite jobbigt så att de ser att hon har problem. Klockan är ju abra barnet ännu så än finns det tid att åka in.älsklingen87: Ja, hon har haft feber som pendlar fram och tillbaka hela tiden. Först 40graders feber, sen feberfri, sen 38,5 och sen bara en liten förhöjdning i temp. Imorse var hon helt feberfri men hennes fötter och tånaglar var precis vita? Även hennes händer och fingernaglar var litegranna vita men inte lika som fötterna.
Min styvfar sa precis åt mig imorse att åka in direkt eftersom hon kanske skulle kunna ha lunginflammation men läkaren tog ju sänkan i torsdags som då var under 8. Antar att vår packade väska får stå i hallen och vänta så får vi se om vi åker. Ingen ide med att åka om hon andas "rent" Men det kan ju vända innan dagen är slut.