EL I skrev 2010-05-15 18:34:51 följande:
Nä egentligen spelar det ju ingen roll om hon tror mig på hur känslig han är förutom det här då att jag INTE vill provocera om 2-3 veckor just för jag HAR Ju provocerat om än omedvetet...men hon trodde ju inte riktigt på det eftersom han inte "kan" vara så känslig, ja du förstår Jag hoppas dock att jag kan tala henne till rätta Hon verkade väldigt bra trots allt och hon fick verkligen stor förståelse när jag visade bilderna på magen före och efter. Det kändes verkligen som om hon fick en aha upplevelse då. vad tror ni föresten om sonen, att han kan äta dextros/druvsocker med tanke på hans känslighet? Har inte hittat någon glass som är utan detta som han kan äta! Nu är ju snart dagis slut men måste ha med glass till dagis. Hade ju med piggelin men det är ju ingen höjdare för honom att äta!
Angående dextros och druvsocker. Sonen äter isglassen från Diplom-is/Triumf med dextros. Men nu när du säger det så reagerar han ibland, som vi inte har lyckats lista ut varför. Har inte tänkt på den som potensiell orsak. Hum, men såg nu att det var dextros i. Men Miralicia kan äta vill jag minnas och hon är jätte känslig mot vete/glukossirap!?
Jag har ju märkt att sonen reagerat ibland, men är inte klart med varför. Jag misstänker ju druvsocker i Pärssons skinka och Felix potatisplättar, men inte säker och har inte testat igen. Både jag och sonen fick klåda... Men allt med glukossirap i har jag reagerat på tidigare, som t.ex en After Eight, kan inte vara så mycket glukossirap i tycker jag, men jag TROR i alla fall att det är mindre i druvsocker än glukossirap. Men som sagt, väldigt osäker just nu i och med att vi inte riktigt vet.
Dock bör ju dessa funka att ha till t.ex dagis: "Coop Magi" isglasspinnar med hallon- resp päronsmak.
Inga baljväxttillsatser och inte heller någon glukossirap vilket ju brukar vara de största problemen när det handlar om isglassar. 24-pack som de på vårt Coop Forum tog 32-33:- för.
Innehållsförteckningen:
Vatten, socker, röd saftkoncentrat (vatten, vindruvskoncentrat, fläderbärskoncentrat, surhetsreglerande medel (E330), aromer, hallonjuice), grön saftkoncentrat (päronjuice, surhetsreglerande medel (E 330), vatten, aromer), röd färgblandning (vatten, färgämne (E163), surhetsreglerande medel (E260), konserveringsmedel (E211), stabiliseringsmedel (E440), surhetsreglerande medel (E330), färgämne (E141).