Allergitråden
Kavat skrev 2010-10-25 19:40:35 följande:
Det är inte så att han får gå länge med blöjan så att han blir röd? Alltså att inte blöjan tar upp kisset för den är för full? Eller att de inte hinner/kan byta bajsblöja direkt? Om han är så röd är det kanske bättre att de alltid smörjer honom med t.ex Inotyol?
Vi har hittat "knepet" här hemma för att slippa röd rumpa. Använder så klart vatten ibland men det torkar ju ut. Oftast använder jag olja. Den vanliga barnängen ?-oljan tog slut och då fyllde jag på med vanlig rapsolja. Funkar lika bra och är bra mycket billigare!
Inotyol smörjer de ett tjockt lager med vid varje blöjbyte, det gör vi hemma också (tack för tipset förut, bättre salva har vi aldrig haft!)
Vi använder olja mellan varven men oftast kör vi med våtservetter numera, har hittat billiga bra och bra på Dollarstore som funkar kanon (Liberos blir han ganska irriterad av, likaså vissa andra märken) Så jag tänkte skicka med ett paket på onsdag, misstänker att de hellre tar de än kladdar med olja på vår vilding, får se vad de säger.