Allergitråden
Har en liten fundering ang VB; påverkar det hur mycket man får jobba? Dum fråga kanske men jag tänkte om det jämställs med att att vara delvis sjukskriven eller så..? Och så undrar jag om man kan få ersättning för livsmedel (merkostnad tror jag det heter?) även om man inte får VB?
Är supertrött idag, sonen han knölat hela natten med timvis av skrikande Han hade ont i magen, kröp ihop i fosterställning för att sedan sträcka ut sig, kröp ihop igen osv. Han fick glutenfritt bröd med vetestärkelse i igår igen för att se om det var det eller nektarinen han reagerade på sist.. Verkar ju onekligen som om han reagerade på det även om det inte blev lika kraftigt som sist, har heller inte sett några utslag (bara 4-5 röda prickar runt munnen) och hittills är han inte hård i magen heller. Kanske reagerade han på både vetestärkelsen och nektarinen sist, vad tror ni?
Missade telefontiden till allergimottagningen igår så jag ska försöka idag igen, får se vad de säger om det hela, om vi kan få komma dit utan remiss eller om jag måste bråka med vår otrevliga läkare om det först..