Allergitråden
Saltå Kvarn kan inte garantera att de är rena från annat.
Har tagit bort lapptestet från sonen nu. Ryggen är än så länge väldigt röd men det ser ut som om han reagerat på både havre, vete och majs (små prickar) men vi får väl se imorgon när det är dags att läsa av. Dock är jag lite osäker på om vi gjort helt riktigt, när vi tog bort lapparna gick det att blåsa bort mjölet och såväl havren som majsen var snustorr - ska det vara så?
Har läst av det hemmagjorda lapptestet nu, prickarna som visade sig tdigare är helt borta och han är kanonfin på ryggen! Blir lite fundersam eftersom vi vet att han reagerar på havre och majs (får ju både magknip och stenhård mage av båda samt utslag av havre). Antar att vi således ska ta hela testet med en nypa salt och fortsätta utesluta livsmedlen han får symptom av... Jag som hoppats på lite klarhet i det hela =/ Jaja, bara att vänta på läkartiden i september och hoppas att allt flyter på tills dess. Har inga planer på att provocera något mer innan dess, stackaren måste få vila sin lilla kropp ett tag nu känner jag. Tack för alla råd och tips, ni är guld värda!
Åh, jag är så glad! Ringde till barnmottagningen idag för att höra hur vi ska gå vidare med allt och fick en läkartid redan imorgon! Skulle egentligen ha blivit kallade i september men efter att jag berättat hur vi har det här hemma fick vi komma redan imorgon, både pricktest och blodprov skulle de ta och skulle det inte visa något lät det som om vi skulle få göra lapptest senare. Bara att hoppas på att den nya läkaren är lika bra och tillmötesgående som den förra (som tydligen har bytt avdelning/inrikting). Stod iaf i hans journal att ett intyg ska skickas om att han ska äta strikt ägg-, mjölk, havre- och majsfritt och att utredning om fler allergier återstår, så nu väntar vi bara på att det ska komma med posten =)
Fick bara lov att skriva några positiva rader!