• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

winters skrev 2010-11-22 16:48:42 följande:
    Vi var här 2004 första gången, tycker om det för att det är nära till bra restauranger o mycket shopping. Själva stranden i Ao nang är inte femstjärnig, men duger för för- eller eftermiddagsbad. Sedan är det nära att åka ut till Railey, Poda, Chicken och Koh Hong som alla är helt fantastiska.

Vart är det ni ska bo?
    Ska bo på Aree Tara, tror jag det hette :)
    ska bli kul att se lite annat, Lanta är fantastiskt men vi känner att vi är lite mätta på det nu.
  • Thegran
    Mawe123 skrev 2010-11-24 12:32:03 följande:
    Inte en enda solstol :)

Det är det som jag tycker är så mysigt, de förklarade att ön är ett naturreservat(?), och därav inget sådant på stränderna.

Jag gillade att solstolarna lös med sin frånvaro, blev inte så mycket charter känsla då!
    Jag håller med - det mysiga med Lanta är just avsaknaden av solstolar på stränderna! Jag är allergisk mot stränder där solstolarna står på långa rader.

Sen har ju de allra flesta resorter solstolar alldeles ovanför stranden. Det funkar ju precis lika bra att ligga där :)

Man kan ju dessutom köpa ett eget parasoll och ta med till stranden om man känner att man behöver det för skuggans skull.
  • Thegran

Vår bärbara dvd spelare pajade precis. Och datorn vi har med har ingen cdspelare.
    Sjutton också.
    Dottern älskar ju att titta på Pippi på kvällarna...

• Thegran
    Esmeralda skrev 2010-11-24 14:28:12 följande:
    Jo jag tycker också att det är mysigare utan solstolar, men känner att det hade varit rätt praktiskt nu när lillen ska med. Glad

TessaG - är det lätt att hitta parasoll att köpa där nere?
    Har inte kollat efter det alls, men har hört att folk köpt det så det går nog :)
  • Thegran
    Anna1010 skrev 2010-11-24 21:27:45 följande:
    Äsch! Det finns ingen enkel cd-drive med usb-anslutning att köpa någonstans?
    smart, visste inte ens att det fanns sådant!
    Ska ge oss ut och leta lite efter en dvdspelare eller sån som du tipsade om lite senare idag här på Lanta, har fått lite tips om var det kan tänkas finnas...
    Annars så köper vi en på Tesco i Krabi i helgen där det visst ska finnas :)
  • Thegran
    Caaatrin skrev 2010-11-25 12:39:16 följande:

Ni som är på Koh lanta nu, hur är vädret? På vädersidor står det att det är mulet mest hela tiden, idag skulle du åska också. Stämmer det? Vi åker dit om 12 dagar och hoppas på massa sol och bad. Skrattande

Lite åskmuller både idag och igår, men inte speciellt mycket.
    Regnat en liten skur på em idag, och en rejälare på em igår.
    Men sol och varmt på dagarna.

Vädret har varit riktigt bra ett tag nu!
  • Thegran

Nu har vi packat ihop oss här på Lanta, imorgon 7.30 åker vi mot Krabi town där vi ska bo två nätter innan vi åker vidare mot Ao nang.
    Ska bli kul att se lite annat!

är också lite glada för att hotellet på Phiphi, dit vi egentligen skulle åka imorgon, gick med på att ändra datum på vår bokning. Så nu ska vi dit 4-6 dec istället. SNÄLLT av dem! De hade ju lika gärna kunnat säga nej till att ändra, och behållt de 5000 bath vi betalat.

• Thegran
    hag7 skrev 2010-11-27 09:08:14 följande:
    Åkte med Lanta Divers men vi blev besvikna på deras bilar , barnstolarna var felvända o satt helt lösa så jag vet inte om det är värt att betala det extra som det kostar att åka med dom.

Vi åkte med Lanta divers, visst var stolen framåtvänd - men det är alla stolar vi sett i thailand varit. Vår satt fast ordentligt, och dottern satt bra..
    Vi har varit helt nöjda med lanta divers de gånger vi anlitat dem.

• Thegran

Behöver lite utflyktstips från Ao Nang! Vilka öar måste man besöka, och vilka kan man hoppa över?
    vi åker till Ao nang på måndag.
    Är i Krabi town nu och det är billigt billigt billigt!
    Köpt fina myskläder till dottern för 39 bath styck på ett köpcenter i stan. 
    På tesco hittade vi jättefina linnen för 19 bath!
    billig mat överallt också!
  • Thegran
    Mawe123 skrev 2010-11-27 14:12:54 följande:
    Vi har också varit nöjda med Lanta Divers transfer, var van var sprillans ny och superlyxig, och där var flera
    barnstolar att bälja på till barnen.

Pratade med MajBritt nu och bokade bord på Frogen till julafton - längtar!!

Tessa, hur är det på Gafae Aroy nu? Ingen verksamhet alls, eller?
    skyltarna är nerplockade, och verksamheten är inte igång alls.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)