Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
ett glas rödvin i DR´s strandbar kostar 120 bath.
ett tips, köp här eller ta med en hatt eller keps att ha.
jag har bränt mig i skallen - ajaj! Man är ju så noga med sådant till barnen men sig själv glömmer man bort litegrann...
Det är en del mygg på kvällarna, så after bite att ha på efter betten kan vara bra! myggmedel finns att köpa här.
om man har småbarn som är för stora för sack n´seat så är det jättebra med någon rem att kunna spänna fast dem med på stolarna när man äter.
lite småtips bara :)
och, handla inte i saladan eller på resorterna. det är mycket billigare om man bara kommer utanför saladan och håller sig längs med huvudvägen.
Idag är det lite regn på lanta, det har varit lite mulet eller småregn på morgonen sen spruckit upp på fm, så vi får se hur vädret blir idag.
Haha, har fått en dryg chaufför på halsen! eller, han är toppen egentligen, jättetrevlig och kör bra och försiktigt, och är dessutom billig.
Men, han ringer varje dag! Lite små drygt.
Imorgon har vi bokat en egen liten färja som ska ta oss bl.a till koh mook och koh hai. 10 000 bath för sju vuxna. Då ingår lunch, frukt, vatten, transfer till och från hotell, snorkelutrustning, och privat båt med egen förare.
känns som ett helt ok pris.
ang tvätt så har jag sett tvättställen från 30 bath och upp till 60 bath per kg. Vi är lata och lämnar in tvätt här på DR där vi bor, de tar 60 bath kg men det är smidigt att lämna det där man bor.