Inlägg från: Hanakana |Visa alla inlägg
  • Hanakana

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Finns det inte några bra kopior på t.ex Ed Hardy tröjor, Converse och Armani herrjeans och Crocs?
    Till lite mer humana priser? Har inte lust att köpa äkta varor på Jungleceylon till nästan samma pris som här hemma i Sverige... När vi var i Turkiet för ngn sommar sedan fick man t.ex Ed Hardy tröjor för ca 75 kronor och då var det BRA kopior. Jeans (t.ex Armani och G-star) köptes för ca 400 kronor och de var också BRA kopior... Det måste väl vara billigare i Thailand än i Turkiet??? Annars blir jag lite orolig... Har lagt undan flera tusen kronor just för att få kunna shoppa loss i Thailand.

• Hanakana

Undrar lite om det där med hur man gör med mobilsamtalen när man är i Thailand. Hur har ni gjort? Har inte tittat bakåt så mkt i denna tråd... Önskar bara lite enkla svar... Man ska väl koppla bort mobilsvaret iaf har jag hört.

• Hanakana

Tack för svaret! Vad är land´n call? Hur beställer man det? Köper man det här hemma eller i Thailand? Är det ett SIM-kort som man sätter i? Kan man skicka sms från det? Tacksam för lite mer information...

• Hanakana

Hur vet man vilket SIM-kort som är bra och har bra priser på samtal till och från Sverige? Förmodar att det finns en hel uppsjö av sådana kort nere i Phuket... Och alla "ska vara billigast" enl. försäljarna...

• Hanakana

Vi åker inte med Fritidsresor. Åker med Thai airways. Kan man beställa därifrån iallafall? Går det att skicka och ta emot sms?

• Hanakana

Tack för informationen! Skall kolla upp deras hemsida...

• Hanakana

Jag har några frågor - är det så varmt i Thailand, Phuket, nu (vi skall resa om några veckor)  att man inte behöver något långärmat (typ cardigan) eller långbyxor till kvällarna? Och finns det mycket myggor i Phuket-området kvällstid månntro???

• Hanakana

Mileas mamma: Tyckte barnen också att det är varmt? Eller fryser de lättare månntro? Hur är det med myggorna kvällstid?

• Hanakana

Tack för svaren! Då ska jag nog inte packa ner de 2-3 långärmade tröjorna var som jag tänkte från början, Och strunta i långbyxor. Vad bra, då blir det desto mer plats för allt vi kommer att handla där nere! Jag har redan inhandlat Xyolacin-salva (osäker på stavningen) och After Bite på apoteket. Ifall myggorna blir hemska. Och vi har köpt myggmedel också. Men det blir kanske att köpa den där Johnson&Johnson på plats där nere. De anske är mer effektivare än de svenska myggmedlen.

• Hanakana

En dum fråga angående SIM-kort till mobilen som man köper på plats i t.ex 7-eleven:
    Visst behåller man sitt egna mobilnummer, eller får man ngt thailändskt mobilnummer?
    Funderar på att köpa ngt enkelt SIM-kort där nere eftersom jag inte kommer att ringa
    så mycket samtal till Sverige (högst 3-4 korta samtal under hela vistelsen). Men jag vill
    absolut kunna ta emot och skcika sms till/från Sverige!
    Finns det några "pålitliga" SIM-kort att köpa där nere - vad är det för "märken/fabrikat"?
    Vi ska åka till Kata Beach (Phuket-området).

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)