Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
Mileas mamma: Det var skönt att höra... Blev nästan orolig, kändes som man hade kastat pengarna i sjön. Vi ska bo i stora Kata (tror jag det är), vid Kata Beach.
Mileas mamma: Det var skönt att höra... Blev nästan orolig, kändes som man hade kastat pengarna i sjön. Vi ska bo i stora Kata (tror jag det är), vid Kata Beach.
Ja, det kanske inte är högsäsong precis. Men vi hoppas att man kan bada lite i havet iaf.
Om inte så kan man ju strosa omkring och gå lite promenader - och åka till Patong och shoppa.'
Gillar inte att ligga vid hotellpoolen i 2 veckor i sträck... Måste se lite liv och rörelse.
MissCh: Tack för inlägget, det gjorde mig lite gladare igen... Jag satt just på väg och tänkte
be vårt resesällskap att boka om vår resa till något annat ställe. Men jag vet att de andra
vi ska åka med vill just till Phuket... Jag har hört att Kata är ganska så barnvänligt iaf.
Men vi kommer ju att åka runt lite omkring, inte bara sitta på ett enda ställe.
Det finns väl longtail-båtar från Kata Beach där man kan åka ut i ö-världen?
Om någon har åkt dessa, vad kostar det ungefär per resa fram och tillbaka?
Vi tänkte nog åka ut en gång per dag till andra ställen...
Tack för inlägg om Kata! Synd att man inte är mer påläst om stället man ska åka till...
Trodde att det gick att åka sån där longtailboat till ställen med fina stränder. Det ser ju
så fint ut på bilderna i alla kataloger o dyl. Och då menar jag ju förstås att jag har
tittat på bilder från Phuket och dess omgivningar.
Känns iofs inte så kul att spendera 2 veckor på stranden och i poolen om det inte
finns några andra ställen att åka till.
Vi har t.om köpt en helt ny Baltic flytväst till vår dotter som vi hade tänkt att ha med
på resan ner just för longtailbåtarnas skull...
Mileas mamma: Tack för inlägget, mne det är nog nåt fel på min dator,
det kommer inte upp ngn bild, bara en svart ram... Vet att det blir konstigt
på min lilla bärbara ibland, jag kan se bilden sen på vår andra stationära dator.
Nu är det upptagen av min sambo. Vilken fin familj man är... Båda sitter upptagna
av datorerna i varsitt rum en fredagkväll. Men man får passa på att utnytja sina
lugna kvällar (när dottern sover - annars är det inte en lugn stund här hemma...).
Hur är det att åka tuk-tuk? Är det inte farligt om man inte har hjälm på sig?
Kan man åka 3 pers. i en tuk tuk?
Vad kostar det ungefär - är det billigare än taxi?
Vi kommer nog att lämna flytvästen hemma, får nog ingen användning av
den i Phuket...
Jag hade så gärna velat åka longtailboat, vart åker man det?
Vart ska man åka då till för ställe i Thailand?
Så man vet tills nästa resa...
Hade sett bild på de där James Bond öarna, men vet ej om det
är i närheten av Phuket...
Mileas mamma: Nu kunde jag se bilden!!! Det såg ju ganska så trevligt ut med en sån fin strand...
Och så verkar det vara lite grönska omkring... Ser inte så tokigt ut! Är stranden fin? Med kristallklart vatten?
Mileas mamma och ni andra: Nu räddade ni min fredagskväll!!! Kan sova lugnt nu när jag
har läst lite vad ni har skrivit. Fick sån ångest att jag nästan tänkte boka om resan till annan plats.
(Fast det är lite svårt eftersom de andra i resesällskapet vill just till Phuket...).
Ursäkta ni som har nämnt Kata Noi, men vad är det för skillnad på Kata och Kata Noi?
Är Kata Noi finare och bättre än Kata? Är det promenadavstånd isåfall mellan Kata och Kata Noi?
Eller ska man ta en sån där tuk-tuk? Tyvärr har vi redan bokat boende i Kata... Då menar jag vanliga Kata
som finns i resebroschyrerna med alla hotell...
Tack för svaret! Så det är till Kata Noi man åker för att bada??? Är det finare strand där än Kata Beach?
Eller varför åker man till Kata Noi? Förlåt att jag frågar, men jag har ingen aning om något av de
ställena... Har jag förstått det rätt är det i Kata som restauranger och shopping finns... Och badar
gör man i Kata Noi.