Inlägg från: Hanakana |Visa alla inlägg
  • Hanakana

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Jag fattar inte riktigt... Hur skjuter man upp mensen med p-piller? Nu har jag iofs mini-piller (som man får vara jättenogrann med att ta vid samma tidpunkt varje dag...). Kan man skjuta upp mensen även med mini-piller? Mensen kommer inte riktigt exakt samma datum varje månad, det kan skilja några dagar...

• Hanakana

Finns det mycket mygg i Phuket i mars/april? Eller måste man ta med sig långärmat och långbyxor att ha på kvällarna som skydd mot myggen? Tänkte mest på vår då 5-åring.

• Hanakana

Är det mycket maneter i mars/april även på Phuket? Då menar jag runt Kata Beach.
    Vågar nästan inte bada längre, är rädd för de där hemska maneterna. Och tänker
    på vår dotter, hon kan bara kasta sig i vattnet, tycker att det är så roligt att bada i
    varma vatten i andra länder...

• Hanakana

Jag undrar samma sak - vi ska flyga med Thai Airways från Arlanda med mellanlandning i Bangkok och vidare sedan med inrikes flyg (samma flygbolag) till Phuket. Måste vi alltså stå vid bagagebandet och vänta på vårt bagage? Alla säger att flygplatsen i Bangkok är så stor, hinner man med att vänta på bagaget och ändå hinna handla lite på taxfreen och i flygplatsens butiker? Jag har för mig att vi har högst 2 timmar på oss, inte mycket tid alls för att strosa omkring känns det som...

• Hanakana

Åh, vad bra! Tänk att slippa stå och vänta vid bagagebandet på flygplatsen i Bangkok... Då menar du att det bara är att traska iväg till gaten (mot inrikesflyget till Phuket)? Hoppas bara att de inte glömmer bort ens bagage i Bangkok, men vad jag förstår så står det väl slutdestinationen, d.v.s Phuket på bagage-taggarna så de vet?

• Hanakana

Livet från ljusa sidan: Vi åker i slutet av mars från Arlanda med Thai Airways.

Vi ska nog ta med en liten flaska vinäger i badväskan för säkerhets skull. Men jag har läst att
    de farliga kubmaneterna finns bara på den östra sidan av Phuket. Alltså inte runt Kata och Karon.
    Fast man vet aldrig vart man hamnar om man tar ngn längre utflykt...

• Hanakana

Undrar samma sak som Puma87: Hur mycket pengar ska man ha som "fickpengar"?
    Vi är också borta i 2 veckor, är 2 vuxna och en 5-åring. Och vill kunna äta gott (fast det behöver
    inte vara de dyraste restaurangerna), göra lite utflykter, hyra solstolar, gå på ngn djurpark och så
    shoppa förstås. Räcker 15000 kr? Vi ska på på Kata Beach, har förstått att det är ganska dyrt med allt i Phuket, jämfört med de andra delarna i Thailand...

• Hanakana

Kan någon vara snäll och sammanfatta i korthet vilka vaccinationer de vuxna ska ha och vilka vaccinationer en 5-åring ska ha innan avresa till Thailand, Phuket. Och hur lång tid innan ska man ta dem? Har inte möjlighet att bläddra bakåt bland alla inlägg... En del inlägg har ju handlat om lite mindre småbarn (bebisar).

• Hanakana

Mileas mamma: Stort tack för informationen! Jag och sambon har tagit 2 sprutor, det måste vara Twinrix, kom ej ihåg riktigt. Men det var för 10 år sedan. Nu är det väl dags att förnya dem... Iaf för vår dotter. Man bokar väl tid hos vårdcentralen antar jag - tror det blir dyrare på en vaccinationscentral.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)