• winters

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

DecemberBebis skrev 2011-04-28 21:14:55 följande:
    hur länge varar twinrix ? vår stora fick det sist vi var iväg 08 , men lilltjejen får ha innan vi åker i okt
    har de tagit alla doser, annars är det inte ett långvarigt skydd?
    Oscar 091001
  • winters
    Millans hustru skrev 2011-04-29 22:24:33 följande:
    undrar om jag kan få era tankar om bästa thailändska fritidsresorhotell av modell med bamseklubb (blue village exotic.) vi har varit på koh lanta, chada beach. funderar nu lite på puket, merlin tror jag hotellet heter. någon som varit där?  andra tips?
    seaview resort & spa i khao lak!
    Oscar 091001
  • winters
    molnen skrev 2011-04-30 14:08:29 följande:
    Vi sk dit i mars nästa år . Är det bra där ? Är bamseklubben bra ,har en 3 och en 5åring . Vad gjorde ni för utflykter ,vad har ni för ålder på era barn, vill ha tips på utflykter som passar att göra med barn.
    Vi tyckte att det var ett toppenhotell om man har barn, enormt poolområde, nära till både "stan" och stranden, stora rum.
    Oscar var 14 månader när vi var där i vintras, så han var inte med i Bamseklubben, men det vi hörde verkade barnen nöjda och Bamse och hans vänner (stackars de!!) kommer och gör korta gästspel då och då vid stora poolen.
    Vi var på Similan i tre dagar, sedan var vi där även en dagsutflykt när vi egentligen skulle åkt till Surin men det gick för höga vågor. En dag åkte vi till Ao thong (White sand beach), som inte gick att jämföra med Similan såklart, men det är en helt ok strand för en dagsutflykt för att få se lite nytt. Vi var på kvällsmarknaden en dag och passade då på att kika på polisbåten som finns uppspolad på land.

Det ska även finnas en djungelminigolfbana som är poppis i Bang niang som kanske kan passa er. Elefantgrejer finns ju oxå som säkert kan passa. Några kompisar var även på Tachai där min man bara var och dök och det såg oxå ut att vara ett fint utflyktsmål!
    Oscar 091001
  • winters
    molnen skrev 2011-05-01 22:15:57 följande:
    Tack för dit svar ! Hur är priserna på maten i resturangen ?
    Vi åt inte så många gånger på hotellet om det var de restaurangerna du menade. Någon gång åt vi buffé och drack gott, det gick väl på 2000 baht, Oscar åt gratis. Sedan vill jag minnas att pastan på den goda italienska restaurangen vid stora poolen gick på 750 baht för två med dryck.

Men det finns gott om restauranger i närheten, så man behöver inte äta på hotellet om man inte vill.

Allra flest gånger åt vi på Nang Thong Bay resort som är grannhotellet, restaurangen ligger på stranden fast man behöver inte sitta i sanden. Där åt vi allt från 400 baht och ibland för 1000 baht med tre rätter och dryck för alla tre. De kunde även göra barnportioner av t ex stekt ris o kyckling till Oscar för sisådär 50-60 baht vill jag minnas. Åh vad jag längtar tillbaka nu! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters
    Vic2ria skrev 2011-05-09 16:52:29 följande:
    jag föredrar ving framför FR en liten parentes. Framförallt bättre mat på planet =)
    vi bokade med fritidsresor, men flög med ving, så ibland blandar de hej vilt oxå! :)
    Oscar 091001
  • winters

ja passa på att köp converse, jag köpte tre par i khao lak, på sport dome, outleten vid Nang Thong supermarket, ca 700 baht, har invigt de nu och inser att jag lika gärna kunde ha köpt tre par till! Skrattande

Oscar 091001
  • winters
    Majomajo skrev 2011-05-09 23:19:11 följande:
    Winters - Du svarade just på frågan jag skulle ställa, om det finns någon shopping att göra i Khao Lak och Koh Lanta! Vi ska bo på Nang Thong Bay Resort i Khao Lak och då är det väl nära till de affärer som finns?
    Framför allt ska ni äta där ni bor, underbar mat, fantastiskt läge och väldigt prisvärt, vet inte hur många gånger vi åt där! :)

Ja, det är nära shopping, ni får gå vägen upp till Nang Thong supermarket, där finns oxå mer traditionell shopping. Vi bodde på Seaview bredvid som sträcker sig från stranden till "stan" så vi genade vid McDonalds eftersom vi bodde ganska högt upp i hotellområdet. I Khao Lak finns ganska mycket shopping skulle jag säga, tror det är mer än på Koh Lanta så du ska nog kunna få köpt ett och annat! :) Converse var mitt bästa köp, där fanns även lite andra äkta sportgrejer, men det upplevde jag inte så billigt som de. Ha en trevlig resa!
    Oscar 091001
  • winters
    Tullemi skrev 2011-05-11 17:50:42 följande:
    se inlägg 8329, bara några inlägg tillbaka
    ja precis, känns som att jag skrev om det häromdan! Skrattande
    Oscar 091001
  • winters
    molnen skrev 2011-05-11 18:09:32 följande:
    Tack ,finns de i barn st. med ?
    inte när vi var där i december iaf, bara från 36 eller nåt.
    Oscar 091001
  • winters
    Millans hustru skrev 2011-05-19 14:36:45 följande:
    Vi hade varsitt handbagage alla tre, med ombyte, badkläder (för vi ville inte riskera att stå utan badkläder bara för att eventuella resväskor kommit på avvägar, pyssel till dottern, lite frukt o annat ätbart (vissa gånger får man vänta olidligt länge på mat på planet) mp3, favoritgosedjuret så det inte riskerar komma på avvägar osv. ett annat tips är att inte packa en resväska var, utan stoppa lite av allas kläder i varje väska. kommer en väska bort så har alla litegrann i ala fall i den andra som kommer fram.

googlar runt o ska nu försöka få veta mer om khao lak o fritidsresors exotic hotell där. någon som vill berätta, som varit där?
    Så brukar vi oxå göra, man lär sig av att en väska kommit på villovägar! Skrattande
    Ett tips är oxå att kolla upp vad era försäkringar täcker för bagageförsening, vår ger ersättning redan efter sex timmar och sedan ytterligare efter 24 timmar, men det är väldigt olika det där.

Vi var på Exotic Seaview i december och tyckte mycket bra om det! Det sträcker sig från stranden upp till "stan" så man kan gena över McDonalds om man bor högt upp i komplexet som vi gjorde. Massa olika pooler, stora rum och bra läge i Khao Lak. Vi kan definitivt tänka oss att åka tillbaka. Vår favoritrestaurand, Nang Thong Bay Resort ligger granne och har fantastiskt god mat, bästa läget precis på stranden och väldigt bra priser. När tänkte ni åka?
    Oscar 091001
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)