• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Jensa1973 skrev 2010-06-15 20:01:20 följande:
    Vi bokade ungefär på en gång de släppte biljetterna. Men till skillnad mot Tessa så valde vi att betala på en gång. De hade redan i maj fått indikationer på att både flygskatten och bränsle skulle gå upp från 1 juni så istälelt för att vara osäker så betalade vi på en gång

16.600
    2 vuxna å infant
    Arl  (bkk) Krabi och hemresan Kuala Lumpur (Bkk) Arl...
    1 månad blir vi borta!

Vi hade kanske kunnat få resan lite billigare, eller dyrare om vi bara bokade och inte gjorde betalningen. Men nu är det betalt och det är lite lättare att spara..

Nu vet jag ju att jag kommer iväg och att bara JAG kan påverka min vistelse i form av boende, mat, shopping, tandläkare osv...
    kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
    ja, ni bokade ju lika tidigt som oss, så fort det gick :) så där ser man tydligt hur olika faktorer spelar in.

häromdagen var skatten nästan 3000 kr, så vi hoppas på att den sjunker en del innan vi ska åka..Kan ju eg betala resan när vi vill, behöver ju inte vänta om vi inte vill, så tänker ha koll på skatten och så betalar vi någon dag när den ligger lite bättre till.
    känns dock som att någon tusenlapp mer eller mindre eg kvittar i långa loppet, det går åt så mycket pengar ändå att det inte kommer göra någon större skillnad.

man blir ju egentligen nästan lite mörkrädd när man ser hur mycket pengar man lägger ut,  men det är verkligen värt varenda öre!
  • Thegran
    Mawe123 skrev 2010-06-15 20:31:16 följande:
    Tack, ja det hoppas jag med!

Just nu är han väldigt lugn, ramlade med cykeln för två veckor sedan och spräckte mjälten. Blev ambulans färd till sjukhusset och en vecka inlagd, så nu är han nyss hemkommen och ganska spak, inga fysiska aktiviteter på 3 månader säger doktorn, trist sommarlov säger sonen..
    William 000213, Lowe 070712
    stackars!

var det din son som sprang rakt in i en glasdörr och skar sig rejält?
  • Thegran
    Mawe123 skrev 2010-06-15 21:02:00 följande:
    Japp
    William 000213, Lowe 070712
    vilken olycksdrabbad liten grabb, hoppas han får ett fint sommarlov trots att han måste ta det lungt!
  • Thegran

Idag köpte vi en chicco lite way :) ska provköra den i helgen när vi ska till sthlm!

Undrar lite vad ni har för väskor till era? hon i butiken testade att lägga ner den i en babytravel, men det gick inte,
    vilken väska har ni vagnen i när ni reser?

• Thegran
    Tullemi skrev 2010-06-17 17:57:04 följande:
    Vi har Babytravels väska och den funkar jättebra om vi tar av framhjulen.
    Milea 080217 Lucas 100202
    aha, hon tog nog iof inte av dem och testade.
    då kanske vi ska köra på den iaf då

förresten, vad kostar vagnsväskor ungefär?
    fick hjälp av nån grön i butiken som hade noll koll, och hon hade ingen prisuppgift...
  • Thegran
    Tullemi skrev 2010-06-17 18:11:46 följande:
    Vi betalade 149:- för vår Babytravel.
    vad billigt! vad bra :)
    då får jag inhandla en sån nästa gång vi åker till storstan :)
  • Thegran
    winters skrev 2010-06-17 17:45:24 följande:
    Vi tänkte köpa en Sunshine kids och ta av hjulen, får väl köpa den på öppet köp om de inte har någon i affären som man kan testa med, men det ska funka minus framhjulen.
    Oscar 091001
    http://www.amvina.se/sunshinekids/buggybag.aspx
    är det denna?

den ser mer stadig ut än babytravels..har du kollat på nån irl? är den vadderad eller så?
    tror du man får i lite blöjor eller liknande i väskan också? :)
  • Thegran
    Tullemi skrev 2010-06-17 18:33:08 följande:
    Ja, Babytravels är bara lite nylon(?)tyg så det är inte mycket till skydd så sett. Det är väl vad man får för 149:-
    ja, jag kände lite på den idag och den skyddar ju inte spec mycket egentligen...
    vill gärna ha nån som är iaf lite vadderad.
    kommer antagligen plasta in den också, iaf på vägen dit, för att förhindra att den går sönder så gott det går.
  • Thegran
    winters skrev 2010-06-17 18:50:59 följande:
    Ja precis, den är det, har inte känt på den, men jag tycker att den ser lite mer ombonad ut! :) Kostar 229 kr på Barnens hus.
    Oscar 091001
    hittade den för 199 kr +36 kr frak på pappaprylar.se, så beställde en nu precis :)
    då slipper vi åka iväg o köpa, närmsta butik där de säljs enligt hemsidan är i e-tuna som ligger 4 mil bort.

hoppas den funkar nu bara, men googlade och hittade nåt gammalt inlägg där nån skrev att den passade och att de fått ner flytväst och två paket blöjor i den också :)
  • Thegran
    FredrikaoEmil skrev 2010-06-17 19:00:08 följande:
    Vad reser ni med för resväskor? vilken storlek? hård, mjuk eller bag? har en hård väska på 67 liter men måste köpa nåt mer...blev lite sugen på en stor bag men det kanske är otympligt?
    vi kommer köra med en ryggsäck (70 L) och så en hockytrunk (som kan bäras på ryggen) eller liknande.
    behövs något annat till shoppingen som ska med hem så köper vi det i bangkok :)
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)