Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
Jensa1973 skrev 2010-06-15 20:01:20 följande:
Vi bokade ungefär på en gång de släppte biljetterna. Men till skillnad mot Tessa så valde vi att betala på en gång. De hade redan i maj fått indikationer på att både flygskatten och bränsle skulle gå upp från 1 juni så istälelt för att vara osäker så betalade vi på en gång16.600
2 vuxna å infant
Arl (bkk) Krabi och hemresan Kuala Lumpur (Bkk) Arl...
1 månad blir vi borta!
Vi hade kanske kunnat få resan lite billigare, eller dyrare om vi bara bokade och inte gjorde betalningen. Men nu är det betalt och det är lite lättare att spara..
Nu vet jag ju att jag kommer iväg och att bara JAG kan påverka min vistelse i form av boende, mat, shopping, tandläkare osv...
häromdagen var skatten nästan 3000 kr, så vi hoppas på att den sjunker en del innan vi ska åka..Kan ju eg betala resan när vi vill, behöver ju inte vänta om vi inte vill, så tänker ha koll på skatten och så betalar vi någon dag när den ligger lite bättre till.
känns dock som att någon tusenlapp mer eller mindre eg kvittar i långa loppet, det går åt så mycket pengar ändå att det inte kommer göra någon större skillnad.
man blir ju egentligen nästan lite mörkrädd när man ser hur mycket pengar man lägger ut, men det är verkligen värt varenda öre!