• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Tullemi skrev 2010-05-16 18:31:11 följande:
    Nää, jag tror vår Chicco har gjort sitt . Det gick inte att få upp knapparna till klädseln utan min make har fått bända bort dom (efter att ha använt 556) och jag vet inte om det går att få på den (klädseln) igen. ALLA metalldelar har ärgat/rostat sönder helt: knappar sitter fast och på andra delar är ytorna helt smuliga. Tänk på det alla, skölj av vagnen regelbundet!!! Fasiken, vad besviken jag är, har aldrig hört talas om sånt  här förut ju.
    vad tråkigt!
    antar dock att det är lika för de flesta vagnar? eller tror du chicco rostar lätt?

ja, sköja av är nog bra! kanske även att packa upp den när man kommer hem igen, skölja och lufta.
  • Thegran

usch.
    snubblade in på två dagsfärska videofilmer från bangkok. riktigt, riktigt otäckt.
    Jag hoppas för allt i världen att det lugnar sig snarast! så många liv som redan har gått till spillo...

här, på Malees blogg uppdateras det löpande dagligen om läget i bkk;
    http://gingmalee.blogspot.com/

• Thegran

vad använder ni för solskyddskräm till barnen? vilken faktor? 50?
    kommer ha solskyddskläder men smörja de delar som inte täcks.
    funderar lite på vilka som är bra och vilka som är mindre bra.

• Thegran

köpte en från garnier idag, den hade fått bäst i test för nåt år sen så hoppas den fortfarande är bra ;) spf 50, spray.
    ska testa nu i sommar och se om vi är nöjda, i sånnafall köper vi med oss sån till thailand också.

• Thegran

någon som varit på railey? är det överkurs att ta sig dit med barnvagn o väskor? man måste ju vada in till land, fungerar det utan att dränka vagnen?

• Thegran
    Tullemi skrev 2010-05-23 20:16:40 följande:
    En får bära barnet och en får ta Chiccon (?) under armen . Ryggsäckar kanske? Fast det är kanske en längre vistelse du tänker på?På tal om Chiccon så funkar våran hyggligt så den ska nog klara av EN resa till. Ett tag funderade jag på att sälja av den ganska billigt och köpa en ny, men jag har inte maken på min sida....tja vi får se hur det blir.
    njae, på railay blir det bara någon natt, tror jag. Men grejen är att vi nog tar det när vi åker från lanta, så vi har ingenstans att lämna packningen när vi åker dit utan måste ha med allt.
    vi vet inte riktigt hur resplanen ser ut de sista veckorna, men railay och klong muang är vi sugna på iaf. ska ta en avstickare till phiphi med, men det tar vi nog när vi är på lanta så då kan vi lämna det mesta i bungen.

antar att det blir en del packning, är ju rätt länge vi ska vara borta...och vi hinner säkert handla på oss lite på lanta med om jag känner mig själv...
  • Thegran
    Mawe123 skrev 2010-05-23 20:59:38 följande:
    Jag hade med Garnier för kids faktor 30 och garnier sensitive faktor 50.Använde bara 30, det var en sprayflaska som fått bäst i test och den ver verkligen super, lätt att smörja ut och skyddade mina ljusa barn från att blir brända.Faktor 50 var svårare att smörja ut och den följde med hem, nästan oanvänd.
    smörjde med faktor 50 nu i helgen när det var soligt, tyckte den var lätt att smörja ut.
    den jag köpt heter Garnier ambre solaire, kids. sprayflaska det med, men inte sån där med "handtag" utan sån sprayflaska som funkar som hårspraysflaska där man trycker på toppen :)
  • Thegran
    mattispadd skrev 2010-05-23 22:40:18 följande:
    vi var på railey nu i mars och var bara där en natt.....Inget för oss iallafall....bara massa ungdomar som skulle klättra...och bara massa asdyra boenden...
    ok, jag tror dock vi åker dit och kikar iaf en natt :)
    asdyra boenden gör inget, eftersom det bara är så kort tid vi ska vara där, så då betalar vi gärna.

ska ju vara riktigt fint där...eller rekomenderar du något annat ställe, som är lugnare?
  • Thegran
    resemamman skrev 2010-05-24 16:40:05 följande:
    Vi har inte varit just på Railey men på många andra öar där vi vadat i land. Det funkar jättebra, med två barn, barnvagn och ryggsäckar. Har även sett "vadare" med kappsäckar, även om jag aldrig skulle få för mig att resa med något så opraktiskt som resväska ;)
    tack, då vågar vi oss på att försöka ;) har en hel del öar uppskriva som vi funderar på, och långt ifrån alla (nästan inga) har ju pirar som man går i land på.
    Har aldrig rest med barn innan, så det blir första gången. Ska bli spännande!

nä, resväska skippar vi eftersom vi ska åka runt en del. men tror inte vi tar ryggsäck heller utan mer sådana där hockeytrunkar som även funkar att ta på ryggen.
  • Thegran
    Smilla75 skrev 2010-05-24 16:19:45 följande:
    Var där för 10 år sedan. Gräsligt, vi stannade bara en natt. Dyrt och tätt bebyggt, så mycket folk jmf med Lanta.
    hm ajdå.
    vi kanske ska tänka om iaf då.
    attan, jag som var nästan klar med vart jag ville ;)
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)