• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Smilla75 skrev 2010-06-14 10:38:13 följande:
    Grattis, det brukar de ju aldrig upplysa om!
    nä, därför blev jag så förvånad och glad :)
  • Thegran
    Jensa1973 skrev 2010-06-14 17:47:53 följande:
    Det lutar åt att vi endast bokar 3 nätter på lanta och kikar oss omkring istället.
    Det lutar åt Lanta Summer House, och de har transfer för 2500THB för oss från Krabi

Tessa, kan du inte kika lite på stället åt oss??
    kärleksbeviset Henrik kom till världen då vårens solstrålar visade sig! 14/3 -09
    absolut, det kan jag! Påminn mig i november bara :)
  • Thegran

nu har jag äntligen gjort slag i saken och ringt  och anmält mig till en kurs i thailändska.
    spännande! den är bara på 8 ggr så man lär ju inte lära sig så överdrivet mycket, men det är väl kanske en bra början iaf!

• Thegran
    Thegran skrev 2010-06-14 10:22:49 följande:
    ha, snacka om flyt!
    ringde babyproffsen i grannstaden, och hörde mig för om vagnen fanns inne, pris och färger .
    Och hon i butiken berättade att de kommer ha kampanj på den i helgen!
    sicken tur, hade hon inte sagt det hade jag köpt en idag och missat rabatten!

hoppas på samma pris som du fick winters!
    äsch vilken kass rabatt det kommer vara!
    1395 kr, ink. regnskydd
    ord pris är 1595 ink regnskydd...

regnskydd har jag ju redan till en brio spin som dottern använder. borde inte det regnskyddet passa en chicco lite way också?

jag som ville ha en båge och meeeer rabatt!
  • Thegran
    winters skrev 2010-06-15 15:40:40 följande:
    Bågen kostar ju 195 kr, borde väl kunna gå att byta mot ett regnskydd? Ja, jag var väldigt nöjd med 1195 för den och bågen, har inte sett så billigt igen...
    Oscar 091001
    hm, kanske ska ringa och höra :)
  • Thegran
    Tullemi skrev 2010-06-15 18:10:47 följande:
    Vi flyger reguljärt och har bokat via destination.se. Vi fick ett pris som vi tyckte lät bra, men senare har jag sett att priset gått ner med totalt  5000:- (3 vuxna, 1 barn i eget säte och en 10-månaders). Vi får stå vårt kasst och vara glada för det pris vi fått (39.000:- över jul/nyår). Boende bokar vi privat.
    Milea 080217 Lucas 100202

39 000 för 3 vuxna och ett barn i säte är ju jättebra pris!
    vi betalar 21 000 för två vuxna och ett barn som sitter i knät. då har vi dock tagit biljetter som vi inte betalar fören en månad innan avresa och så är vi borta över en månad, vilket påverkar priset en hel del, speciellt det med betalningen.

• Thegran
    Smilla75 skrev 2010-06-15 18:42:46 följande:
    Vi betalar 17700 för två vuxna, 2 barn och ett spädbarn. 1 månad i november.
    ja precis. Är man borta en månad är det billigare. När man överskrider det stiger priset, vi är borta 6 veckor, vilket gör att det blir en "tre månaders biljett", och då är priset högre.

när betalade ni er resa?
    och vilka flyger ni med?

Hade vi varit borta en månad, och tagit sådana biljetter man betalar vid eller strax efter bokningen, så hade vi kommit betydligt billigare undan vi med. Vi valde dock att ta biljetter vi kan betala 4 veckor innan avfärd, mycket för att vi inte ville ligga ute med pengar så långt i förväg.
    (vi är förövrigt borta 1 nov - 13 dec)
  • Thegran
    Thegran skrev 2010-06-15 19:09:44 följande:
    ja precis. Är man borta en månad är det billigare. När man överskrider det stiger priset, vi är borta 6 veckor, vilket gör att det blir en "tre månaders biljett", och då är priset högre.

när betalade ni er resa?
    och vilka flyger ni med?

Hade vi varit borta en månad, och tagit sådana biljetter man betalar vid eller strax efter bokningen, så hade vi kommit betydligt billigare undan vi med. Vi valde dock att ta biljetter vi kan betala 4 veckor innan avfärd, mycket för att vi inte ville ligga ute med pengar så långt i förväg.
    (vi är förövrigt borta 1 nov - 13 dec)
    svärföräldrarna som tar samma flyg som oss dit, men som åker hem tre veckor innan oss, de betalade bara ca 12 000 för sina biljetter. lite skillnad mot vad vi ger...
  • Thegran
    Mawe123 skrev 2010-06-15 19:21:36 följande:
    Knappast någon lyxlirare, men lite bekväm är jag nog Drömmer

och visst sjutton kommer det att svida i plånboken och kontot eka tomt när biljetterna och huset ska betalas, men man lever ju bara en gång Flört
    William 000213, Lowe 070712
    nu blev jag nyfiken. resa bra? hur reser ni? :)
  • Thegran
    Mawe123 skrev 2010-06-15 19:37:13 följande:
    Vi reser nog inte bättre än någon annan, men vi har valt att boka ett direkt flyg från arlanda till krabi utan mellanlandning och med TUI fly´s underhållningspaket i varje stolsrygg, så att restiden ska fungera så smidigt som bara går =)

Sen har vi bokat detta huset goodfriends.nu/properties/residential/Souther.../
    eftersom det huset vi bodde i i vintras var uthyrt redan, men jag tror vi kommer att trivas Flört
    William 000213, Lowe 070712
    ah, har ni köpt flygstol med något charterbolag då?
    för annars är det väl inga som flyger direkt.
    vi kollade på den möjligheten också, men det gick inte eftersom man inte fick vara borta mer än några veckor.

nu åker vi med thai, då är det ju iaf bara en mellanlandning i bkk där vi byter till inrikesflyg.
    de ska förövrigt byta ut sina plan, och så blir det egna skärmar i stolsryggarna :) känns som att det kan vara på tiden...

fint hus! där kommer ni nog trivas!
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)