• Bullen73

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Här samlas vi som gjort IVF på Sahlgrenska och fått förmånen att bli gravida eller fått barn. Även kämpare i Sahlgrenskatråden är välkomna.

• Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4
  • dauphin
    Bullen73 skrev 2010-04-01 15:05:49 följande:
    Barnvagnsdäcket har pajat två gånger! Så irriterande när man vill ut och gå! Hoppas det nu snart är lagat att att det inte går sönder mer. Det är mjukt med luftdäck men opraktiskt när de gå sönder. Vilka problem jag har...
    Är det samma däck som har pajat?
    Ett tips är att kolla noga så att det inte sitter något vasst kvar som gör sönder inner slangen.

Själv är jag ganska tacksam att vi inte valde luftdäck med tänke på hur många stenar som äter sig in i däcken...

Niklas har börjat äta mat. Gröten har fått godkänt men han är fortfarande skäptisk när det gäller potatis. Han ska få potatis i 2 eller 3 dagar till sen får vi se vad det blir att prova
  • dauphin

Lyckades avbryta mig själv så det blev lite konstig svenska i förra inlägget...

• myspysigt

Bejbi, Kramar om !

-Ja det är så härligt med buffarna *mys*

GLAD PÅSK allihop !

♥ kärlek ♥
  • Bullen73

Bejbi: usch vilken jobbig sits! Dock kan man leva bra med en njure om jag har fattat det rätt. Samma däck två gånger, däcket fick oxå bytas men nu är allt ok. Hoppas alla har haft en bra påsk. Har en liten kille sovandes på mitt bröst, så mysigt

• IVFmamma

Bullen: Jo man kan leva med bara 1 njure utan problem men ändå, det känns ju trist att allt inte är 100% perfekt, det vill man ju som förälder. Jag har väl smält alltihopa lite och börjat inse att det kunde vara "värre"..

• dauphin

Det fanns mycket kul på Baby & Barn mässan. Vi var där idag och i Ullared igår så nu har Niklas massa nya saker...

• myspysigt

-Barnvagnen inköpt - Hurra ! Så roligt

♥ kärlek ♥
  • Druvan

Hej!

Nu har jag hittat hit! Var ett tag sedan jag var in men det finns ju inte lika mycket tid nu för tiden...

Härligt att känna buffar i magen

Bejbi, har du gjort kejsarsnitt? Jag glömde nämligen fråga på efterkontrollen om när man kan börja träna mage, vet du? Allt känns ju bra så jag funderade på när man kan börja anstränga sig lite mer...är så sugen. Jag förstår dig i att föda vaginalt, det känns som jag gått miste om något det där sista liksom men förhoppningsvis kanske man kan få en förlossning till...

Är det någon som varit på barnvagnspromenad i Slottskogen som Göteborgs stad anordnar? Var den bra? Funderade på att gå på den och få lite träning.

Själv så inhandlade vi en begagnad joggingvagn idag så snart hoppas jag på att börja träna ordentligt...får se hur det kommer gå eller om det blir mannen som kommer använda den mest...

Kram

• IVFmamma

Hej!! Japp, jag fick göra KS, Jag kommer tyvärr inte ihåg när man kan börja träna mage, jag vet bara att man måste vänta ett halvår med hopp och skutt träning, jag började rida när Judith var 3 mån och det fick jag bannor för... Grejen med KS, jag är såklart överlycklig för Judiths skull att de gjorde KS men inte för min skull, jag trodde lixom aldrig att det skulle "hända" mig, nu är ju jag gravid igen och håller alla tummar och tår att det ska bli en vaginal FL eller ett plan.KS. Det är så trist att kämpa i flera timmar och sen inte få "avsluta".. Jag kände mig ganska nere rätt länge för att jag inte hade fått föda vaginalt men sen efter mitt MA så kände jag mig löjlig, hur kunde jag gå runt och vara ledsen och nedstämd för att jag inte hade fått föda vaginalt hellre 1000 akuta KS bara jag hade fått behålla min lilla bebis...

• dauphin

Jag gjorde KS. Man får börja träna mage efter 3 mån tror jag att det var. Om man gjorde det för tidigt så kunde vävnader växa ihop fel.

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4