Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4
Här samlas vi som gjort IVF på Sahlgrenska och fått förmånen att bli gravida eller fått barn. Även kämpare i Sahlgrenskatråden är välkomna.
Här samlas vi som gjort IVF på Sahlgrenska och fått förmånen att bli gravida eller fått barn. Även kämpare i Sahlgrenskatråden är välkomna.
Katja83: Blir så ledsen... Det är så orättvist!
Kram
Katja, vad jobbig läsning. Riktigt hemskt. Det är svårt att tänka rationellt i sådana här situationer. Ta väl hand om dig nu. Kram
Wiley, det är beräknat till den 22 januari. Så det finns goda förhoppningar att det blir ett januaribarn. Jag själv är född i januari och så även dottern
Igår var jag och berättade på nya jobbet (som jag startar på 1 september) om nyheten. Vad jag kunde läsa av ansiktsuttryck och kroppsspråk så verkar det ha sjunkit in i god jord Så nu gäller det att göra ett bra jobb i 4 månader innan jag ska vara ledig igen
Men skönt att ha det över nu. Så nu kan jag bara njuta av sommaren. Å nu ska vi börja berätta nyheten i en liten större vänskapskrets.
Myssnuff, förstår längtan efter det nya. Stort lycka till i väntan. Försök vila så mycket du bara kan. Bada, skäm bort dig själv, å njut av livet så mycket du bara kan. Snart får du en helt annan prioritering i livet, å inget fel med det :)
Sista veckan har jag några gånger fått en så märklig smärta när jag sitter upp.... Har vant mig vid att det gör ont i livmodern och ligamenten men detta känns annorlunda. Skrev en tråd men inte fått några svar.
Så jag lägger in länken till tråden här och hoppas det är nån av er kloka här inne som har nån tanke kring vad det kan vara.
www.familjeliv.se/Forum-2-114/m53182313.html
Får ju se allt från den positiva sidan, hellre mf än ett barn som är gravt handikappat eller om det ex saknas armar eller ben.. hellre mf nu såhär tidigt än vecka 15.. o.s.v. så mf blir ju oftast av en anledning.. eller hur?
Men, jaha jag får hoppa ur tråden o önska er all lycka så får vi se om jag någonsin får chansen att komma tillbaks hit!!!
Katja: Beklagar verkligen, usch vad ledamst, hade sett framemot att få dela den här tiden och tråden m dig. Kramar om. Lycka till, hoppas du är snart tillbaka!
Haz: Jaha, då får vi januari bebisar får vi hoppas. Härligt! Jag är också född i januari, så vi får väl se om det blir en födelsedagspresent, om vi prickar in samma dag...
Katja: Skulle skriva ledsamt....stavfels nisse på besök
Katja - så tråkigt! Blir så ledsen för din skull. Jag hoppas att du orkar hålla modet uppe och kämpa på!
Mynona - det enda jag kan komma på är foglossningar möjligen. Det kan ju börja rätt tidigt och beskrivs ofta som en "knivig" känsla upp i underlivet.
Oj, vilken aktivitet i tråden, både tråkiga och roliga saker.
Katja: Åh, jag beklagar! Så tråkigt! Blir så ledsen, hoppas hoppas du snart är tillbaka! Du fick kanske svar på dina frågor som du ställde till mig...
Blåbär: Lucas har blivit lite dålig av sprutan, som första gången, svårt att sova på kvällen och lite ledsen på dagen. Men helt ok. Lucas är ju 5 mån nu och vägde nästan 7 kg.
Twitter känner som du, tiden går så fort och jag vill vill vill också uppleva detta igen! Va och hälsade på en liten bäbis igår, och jag kan inte fatta att han har varit så liten, det är ofattbart! Men det är härligt nu när Lucas skrattar och han leker och gurglar och är med.
Haz: Grattis till UL, det är nästan som BF för Lucas, vi hade 15 jan. Tråkigt med din farfar!!
Myssnuff: hoppas du får ut din lilla snart! Förstår att du längtar.
Druvan: kul att se dig här. Och va stor din lilla tjej är! Väger mer än Lucas som är över en månad äldre!
Myoma: Tycker också det låter som foglossningar, gå till MVC och kolla. JAg hade inte själv så jag vet inte riktigt, men det är ju hormonellt som gör att fogarna luckrar upp sig och det kan som sagt ske tidigt.