Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4
Här samlas vi som gjort IVF på Sahlgrenska och fått förmånen att bli gravida eller fått barn. Även kämpare i Sahlgrenskatråden är välkomna.
Här samlas vi som gjort IVF på Sahlgrenska och fått förmånen att bli gravida eller fått barn. Även kämpare i Sahlgrenskatråden är välkomna.
Hej här är jag.. råkade skriva i förra tråden.. Men trådarna stängs väl inte längre efter 3 månader?
Hur som så har jag lyckats bli gravid, fick positivt test på rd10 17/6 (se galleri), det var på femte insättningen/icsi!
Katja: Välkommen hit. Kul att äntligen ha dig här och grattis igen!
Katja - GRATTIS !
Här är allt bra med mig o magen... börjar bli riktigt stor nu, konstigt men jag måste titta till i spegeln varje gång jag går förbi en spegel, o varje gång tänker jag WOW -det där är ju faktiskt jag går in i vecka 36 i morgon, så det närmar sig Tjohooo !!!
Nu ska jag ta det lite lugnt o gotta mig lite i soffan.
Sommarkram till er alla !
17 dagar kvar tills BF och jag har fortfarande inte fatta det, jag kan komma på mig själv med att tänka: "Undra om vi ska hitta på nått i sommar?En resa kanske?" Det känns så otroligt overkligt och så låååångt kvar tills bebisen ska ut..
Tack alla ni..
Oj, så när ni är.. till förlossning, spännande juh..
Jag mår "redan" illa, eller mådde illa redan rd8 därför jag testade så tidigt.. vill inte ha mat för då mår jag mer illa.. måste nog hitta en balans?
Katja, ja den balansen får man "jobba" med
Bejbi 08, oj, ja nu kan det bli när som helst ju håller med dig, det är overkligt !!!!
Myoma: välkommen! Klart att du får va här!
Haz: hur gick VUL? Nyfiken!
Katja: så välkommen här! Stort grattis!!!
myspysigt och bejbi! Snart får ni era små! Åh, va mysigt. Jag skulle göra vad som helst för att få byta med er nu... dock vill jag ha Lucas kvar
Lucas skall vaccineras imorgon, hoppas det går bra. Det är 5-månaderskontroll, nu sker det ju bara vägning varje månad, skall bli spännande att se hur mycket han har gått upp!
Kram alla i sommarvärmen!
Bullen: Tack Vad är det för vaccination han ska få? Varje steg måste vara underbart, graviditeten, kanske inte första 12 veckorna, men sen.. någon njutningsprocess? Sen när bebisen kommer, få se hur h*n ser ut.. Så hur h*n växer, utvecklas... o.s.v. Wowkänsla!!
Grattis Katja! Och välkommen till tråden Ja det är njutning större delen av tiden. Jag spydde 8 ggr/dag fram till v 17-18 men njöt varje gång ändå. Sen när väl bebisen är ute så blir det bara ännu bättre. Jag saknar att vara gravid och hoppas innerligt att jag kan få uppleva det igen, men det är ju helt klart roligar nu när hon är ute
Kan svara för Bullen att 5-månadersvacc består av bla stelkramp, krupp, pneumokocker (och två-tre till som jag inte kommer på...). Man får samma vacc när man är 3 månader.
Bullen: Min L fick feber nu när hon fick sina sprutor i måndags, men hon blev bättre fortare än vad hon blev efter 3-månadersvacc. Hoppas det går bra för Lucas. Min stora tjej väger nu över 7 kg och det känns när man går och konkar på henne
HaZ: Jag fick Lergigan Comp utskrivet för mina kräkningar. Dock tog de bara illamåendet, så jag fortsatte att spy, men det var skönt att inte må så illa hela tiden. Hur gick UL?
mynona: Hoppas dina kräkningar snart ger med sig så du kan få njuta lite mer.