• Bullen73

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Här samlas vi som gjort IVF på Sahlgrenska och fått förmånen att bli gravida eller fått barn. Även kämpare i Sahlgrenskatråden är välkomna.

• Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4
  • Fru Z

Hallå, missade att gå in och rapportera om ett lyckat UL igår. Fick själv inte se hur hjärtat tickade, fick bara höra det muntligt presenteras. Men som minne fick jag med ett första foto på plutten. 2,3 cm och är i v 9+2 idag (precis som jag räknat tidigare). Idag ska jag upp till min blivande arbetsgivare och berätta den härliga nyheten Fick mer Lergigan Comp utskrivet också så nu kan jag vara mer i rörelse igen.

Men livet är lite väl kort ibland, inatt så somnade min farfar in (dock inte så oväntat - då han varit sämre en tid). Samtidigt som jag är underbart lycklig över det nya livet som pyr i magen så är det en stor saknad efter farfar nu. Är iaf tacksam att vi berättade för honom att han skulle få ett barnbarnsbarn till om han levt. 

• Myssnuff

Katja83: Stort grattis till ditt plus! Blev verkligen jätteglad när jag läste det!

Själv har jag BF idag, men jag har nog en enveten bebis i magen som vill stanna kvar länge. Känner inte speciellt mycket...

HaZ79: Grattis till det tickande hjärtat! Tråkigt med din farfar...

• Twitter

Grattis Katja och om det är någon mer jag missat att gratulera!
    Baby och Mysnuff - vad spännande! När som helst.....eller om några veckor men i vilket fall som helst närmar sig dagen D!

Min pluttis är 9 månader nu. Börjar lite smått kännas som att hon inte kommer vara bebis så länge till :( Men hon kommer bli en underbar liten flicka istället naturligtvis. Jag börjar så smått fundera över när man ska "planera" in syskon, saknar också att vara gravid och all den spänning och längtan det medför. Jag får riktigt påminna mig själv om hur fantastiskt arbetsamt det skulle vara att ha två såna små och att det nog kan vara skönt att vänta ett tag och slippa ha två blöjbarn på en gång. Samtidigt är det lite läskigt att vänta för länge också, det gick ju på första försöket den här gången men ingenting säger ju att det blir så nästa gång, det kan ju ta åratal (om man öht lyckas). Men jag ligger redan och tänker ut namn på kvällarna och minns hur jag låg och kände Amanda röra sig i magen för ett år sen. Blir liite sentimental.
    Nu är det i alla fall fullt ös hela dagarna med matningar, blöjbyten/brottningsmatcher, krypövningar, tandsprickningar, det pillas och petas i vägguttag, dvd m.m. och dras i sladdar, dukar, mattor och allt annat löst man har i hemmet. Men det är så roligt när man mer och mer kan ha en tvåvägskommunikation med sin lilla bebis, när hon börjar smacka och göra "Mmmm"-ljud när man tar fram en matburk eller nappflaska och liknande. Mys!! Ni gravida har mycket att se fram emot!

• Druvan

Slinker in en snabbis innan lill fis vaknar...

STORT grattis till alla nya och välkommna!!!!

Myssnuff snart dags vad härligt!

Ja visst saknar jag att vara gravid, jag hann inte njuta känns det som...om det blir någon mer gång ska jag definitivt ta det mer lungt och njuta och säga ifrån på jobbet.

Wilma blev fyra månader i helgen och väger 7100 nu en riktigt söt liten klump  . Jag började med smakportioner igår och det var ingen hit ha ha jag fick lov att rigga videokameran och filma riktigt kul!

• Wiley

Myssnuff: Oj vad spännande, dags nu när som helst.... Nervöst?

HaZ: Grattis till ett fint ultraljud, då är vi inte så långt ifrån varann, när har du BF?

Är det nån här som har gjort eller ska göra KUB test?
    Vi bestämde oss för det idag. Lite blandade känslor, får svaret om 2 veckor och vi tar det som det kommer. Inte för att vi är speciellt oroliga, men kände ändå att det är viktigt för oss att veta.

• Myssnuff

Wiley: Ja, lite nervöst är det... Är mest nervös för att jag inte ska veta när det är lagom att åka in. Men det vet man säkert när det är dax.
    Nu är jag mest trött på att vänta...
    Det är väldigt spännande!

• Myssnuff

Katja83: Håller tummarna att det är som det ska!
    Jag hade en del brunt ett par gånger oxå. Det behöver inte vara nåt negativt...
    Kram

• Fru O Mamma Kokkonen

Väntar bara på att blöda nu, tog ett test, negativt... är så ledsen.. så jag ska hoppas tillbaks till gamla tråden.. men önskar er alla lycka!

Det gör så ont i själen... hellre hade jag tagit negativt test från början, för det kan jag ta utan problem, men inte det här..

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4