Inlägg från: Fru O Mamma Kokkonen |Visa alla inlägg
  • Fru O Mamma Kokkonen

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Hej här är jag.. råkade skriva i förra tråden.. Men trådarna stängs väl inte längre efter 3 månader?

Hur som så har jag lyckats bli gravid, fick positivt test på rd10 17/6 (se galleri), det var på femte insättningen/icsi!

• Fru O Mamma Kokkonen

Tack alla ni..

Oj, så när ni är.. till förlossning, spännande juh..

Jag mår "redan" illa, eller mådde illa redan rd8 därför jag testade så tidigt.. vill inte ha mat för då mår jag mer illa.. måste nog hitta en balans?

• Fru O Mamma Kokkonen

Bullen: Tack Vad är det för vaccination han ska få? Varje steg måste vara underbart, graviditeten, kanske inte första 12 veckorna, men sen.. någon njutningsprocess? Sen när bebisen kommer, få se hur h*n ser ut.. Så hur h*n växer, utvecklas... o.s.v. Wowkänsla!!

• Fru O Mamma Kokkonen

Väntar bara på att blöda nu, tog ett test, negativt... är så ledsen.. så jag ska hoppas tillbaks till gamla tråden.. men önskar er alla lycka!

Det gör så ont i själen... hellre hade jag tagit negativt test från början, för det kan jag ta utan problem, men inte det här..

• Fru O Mamma Kokkonen
    Myssnuff skrev 2010-06-23 09:30:04 följande:
    Katja83: Blir så ledsen... Det är så orättvist!
    Kram
    Tack för kramen, behövs verkligen.. jag är så ledsen juh.. Även om jag vet att mf oftast är för det bästa, något fel på bebis.. så..
  • Fru O Mamma Kokkonen

Får ju se allt från den positiva sidan, hellre mf än ett barn som är gravt handikappat eller om det ex saknas armar eller ben.. hellre mf nu såhär tidigt än vecka 15.. o.s.v. så mf blir ju oftast av en anledning.. eller hur?

Men, jaha jag får hoppa ur tråden o önska er all lycka så får vi se om jag någonsin får chansen att komma tillbaks hit!!!

• Fru O Mamma Kokkonen

Hejsan.. här är jag gravid.. igen.. O hoppas o tror inte jag tabbar mig igen genom att komma in o gå ut ur tråden igen..

Vecka 5 då.. (4+1)..

Läste att någon skrev att de flesta missfall sker innan vecka 7+0... hoppas det stämmer ändå.. så kanske ju längre jag går desto säkrare kan jag känna mig! Är inte jätteorolig längre, för det finns ju ingen chans att jag kan påverka något direkt.. om jag lever redan försiktigt o hälsosamt...

Ska göra ultraljudet 6/10 (6+5).. å då brukar väl läkarna se om detta ska gå vägen?

Iaf så är jag ruvare till två små nu...

Ska kika lite bakåt några sidor i tråden nu!

Kram på er.. o tack Bejbi 08 för inbjudan o lite hjälp med Valet 2010..

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4