• Bullen73

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Här samlas vi som gjort IVF på Sahlgrenska och fått förmånen att bli gravida eller fått barn. Även kämpare i Sahlgrenskatråden är välkomna.

• Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4
  • Bullen73

Vilja: kom gärna tillbaka och berätta hur det går. Jag tänker på dig...

Jag blev uppvaktad på mors dag Rosor, armband o kräm.

myspysigt: skönt med HP

Wiley: Skönt att allt såg bra ut. Varför 2 VUL?

Grymt: Tyckte det var lite jobbigt när det kom småbarn när man satt i väntrummet på SU, men vad skall ni göra då? Ni måste ju. Ni kan ju försöka komma precis i tid eller nåt så ni inte är där allt för länge.  Fast å andra sidan brukar de ju inte hålla tiderna så bra på SU.. Angående vad ni skall göra så tänker jag att det inte blir så lång väntan om ni skall äta lunch och så innan Liseberg. Ni kanske är klara kl 11 på SU, sen skall ni käka lunch någonstans, och så parkera osv. Ni kan ju gå in lite tidigare för jag tror att det är öppet innan fast inte attraktionerna är i gång, och köpa biljetter osv.  Annars finns det lekpark i Slottskogen, på Heden och i Trädgårdsföreningen att leka på. Lycka till!

Vår lilla Lucas har blivit en stor kille. Han äter lite smakportioner och idag blev det jordärtsskocka, det var gott! Och lite melon till efterrätt. Hur går det för er andra med mat. Själv känner jag att jag håller det till små portioner för jag är inte beredd att sluta amma än... Annars är han så go nu, skrattar och man kan busa med honom. Men var tog min lilla bäbis vägen? Jisses, hoppas jag får uppleva gåvan att få barn igen, det är så rasande fort!

• mynona

Hej jag smyger mig in här. Visste inte om jag är välkommen eftersom vi till sist lyckades plussa  på egen hand efter pergotimekur mitt i ett planerat FET som inte blev av. Fick inget utslag på ÄL-testerna så FET blev inte av men några veckor senare var där ett pluss!  Antagligen hade jag ÄL mycket senare eftersom jag har oregelbunden cykel.

I alla fall... igår gick vi in i andra trimestern =) Hittills verkar pyret må finfint även om jag mått pyton... varit inlagd på sjukhus två veckor och är fortfarande sjukskriven pga oändligt antal kräkningar. :S

Längtar tills de går över så jag kan njuta av graviditeten ordentligt.

• Wiley
    Mynona: Välkommen hit! Det klart att du får vara här bland oss och dela med dig av dina tankar, funderingar och allt annat som händer i livet. Men usch va tråkigt att du varit inlagdRynkar på näsan fick du dropp eller vad gjorde de? Jag hoppas verkligen att det ska snart vara över för din del.
    Själv har jag också mått rejält illa de senaste veckorna, men nu verkar det som att det vänder och illamåendet börjar släppa. Det kommer det att göra för dig också, det är jag säker påGlad.
    Vilken vecka är du i nu?

Bullen: Hur gammal är Lucas? Fick göra 2 VUL pga av embryot var så pytte pytte litet vid första tillfället att Dr:n ville försäkra sig om att den växer som den ska och att allt går åt rätt håll, innan de skrev ut oss från ivf kliniken. Och nu verkar det som att vi får försöka klara oss på bästa sätt själva mellan gångerna på MVC.
  • IVFmamma

Hallå ute i stugorna!! Hoppas att alla mår bra!! 24 dagar till BF.. Jag längtar ihjäl mig, syrran fick barn nr 5 den 1/6 så längtan blir ju inte mindre......(hon fick en flicka på 4220g och 52 cm lång, världens finaste med en MASSA svart hår som har kaskadspytt på sin moster idag 

• Wiley

Bejbi  08: Gratulerar till att bli moster - igen Skrattande. Underbart!

• mynona

Igår gick vi in i vecka 15. =) "Bara" 25 veckor kvar ungefär. Haha... vill helst snabbspola tiden!

Japp jag fick dropp eftersom jag även fick en svampinfektion i matstrupen (kändes som det skar med knivar i bröstkorgen när jag svalde om det så bara var lite saliv) så fick jag varken i mig mat eller dryck och gick ner 8 kg på 5-6 dagar och kropen hamnade i akut svältläge,

Så jag rekommenderar ingen att ta allergispray med kortison när ni är gravida. Tydligen var det denna i kombination med hormonförändringarna som gav mig svampen. Men samtidigt är det mycket mycket ovanligt att få det. Sen när jag började kunna dricka och äta så smått igen så kom det extrema kräkandet igång.

Nu har jag *ta i trä* inte kräkts igår. Hoppas återigen på att det är på väg bort. Fast tidigare i veckan när jag inte kräktes en dag så kräktes jag istället 8 gånger nästa dag, så ska väl inte ropa hej ännu.

• Fru Z

Hallå, hallå. Har läst vad som skrivits här, men inte varit så aktiv att svara. Har blivit väldigt mycket sovande och slappande senaste två veckorna. Ett rejält illamående som kan ta kol på den bäste karlen Men inte i den digniteten som du mynona. Har tabletter kvar sedan förra graviditeten mot illamående som jag knaprat då det varit som värst.

På måndag så ska jag in på ett tidigt UL, ska bli så spännande. Jag är iaf tacksam att jag inte ska jobba förrän 1 september så jag kan ta dagarna i min egen takt. Å snart slutar förhoppningsvis illamåendet också så det går att börja njuta av den här graviditeten också

• Wiley

Här var det lugnt och stillsamt, antar att alla njuter av graviditet/bebisar & sommaren.

HaZ: Jag testade också de där tabletterna när jag mådde som sämst och tycker att de hjälper lite grann iaf. Nu behöver jag de inte längre så det känns väldigt skönt. Hoppas att du också slipper snart. Lycka till på måndag!

• IVFmamma
    Fru Z skrev 2010-06-18 15:33:10 följande:
    Hallå, hallå. Har läst vad som skrivits här, men inte varit så aktiv att svara. Har blivit väldigt mycket sovande och slappande senaste två veckorna. Ett rejält illamående som kan ta kol på den bäste karlen Men inte i den digniteten som du mynona. Har tabletter kvar sedan förra graviditeten mot illamående som jag knaprat då det varit som värst.

På måndag så ska jag in på ett tidigt UL, ska bli så spännande. Jag är iaf tacksam att jag inte ska jobba förrän 1 september så jag kan ta dagarna i min egen takt. Å snart slutar förhoppningsvis illamåendet också så det går att börja njuta av den här graviditeten också
    Stort lycka till på måndag!! 
Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4