Inlägg från: Myssnuff |Visa alla inlägg
  • Myssnuff

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Katja83: Stort grattis till ditt plus! Blev verkligen jätteglad när jag läste det!

Själv har jag BF idag, men jag har nog en enveten bebis i magen som vill stanna kvar länge. Känner inte speciellt mycket...

HaZ79: Grattis till det tickande hjärtat! Tråkigt med din farfar...

• Myssnuff

Wiley: Ja, lite nervöst är det... Är mest nervös för att jag inte ska veta när det är lagom att åka in. Men det vet man säkert när det är dax.
    Nu är jag mest trött på att vänta...
    Det är väldigt spännande!

• Myssnuff

Katja83: Håller tummarna att det är som det ska!
    Jag hade en del brunt ett par gånger oxå. Det behöver inte vara nåt negativt...
    Kram

• Myssnuff

myspysigt: Tack detsamma! Hoppas ni alla har en trevlig midsommar!
    Själv hoppas jag på att åka in till BB (bf+3 idag), men det blir nog inte så för jag känner ingenting...
    Så det blir att fira hos svärföräldrarna, svärfar fyller 75 år idag.

• Myssnuff

Bullen73: Ingen bebis än... Hade jätteont i natten till lördag, men när jag kom in så försvann allting... Har lite molande värk hela tiden, så nåt är det väl på g, men det vill inte riktigt sätta igång.
    Jobbigt att gå och vänta!

• Myssnuff

Längtar77: Härligt att se ett tickande hjärta! Grattis!

Här händer ingenting... Har gått 41 veckor idag... Ska till bm imorgon, får väl se vad hon säger. Kommer få en tid till Östra den 7/7, hoppas bebis kommer innan dess. Så imorgon blir det sista besöket på mvc, sen tar Östra över.
    Börjar känna mig som en elefant...
    Men har jag väntat så här länge, så kanske jag kan vänta lite till... =)

Hoppas ni andra mår bra!

• Myssnuff

Bf + 8 idag...
    Det var jobbigt igår när det var så varmt... Idag är jag väldigt glad över att det regnar!
    Ska snart iväg till bm, så får vi se vad hon säger.

Ha det bra!

• Myssnuff

Det gick bra hos bm, allt var bra.

Igår var jag inne på förlossningen, fick ne blödning. Antagligen var den inte så stor som jag trodde, jag blev nog lite chockad...
    Var iaf slemproppen som släppt, livmodertappen utplånad och öppen 1 cm. Hon kände oxå bebis huvud =)
    Fick åka hem igen, men nu är det iaf på g. Idag kommer det ännu mer slem, och jag har vaknat flera gånger inatt av värkar. Så snart...

• Myssnuff

Ingen bebis än... Blir snart tokig på det här... Har pratat med fl, och det är som det ska sa hon. Känner mig lite nojjig, vet ju inte riktigt vad som är normalt...
    Men bebis rör sig som den ska, och jag har småvärkar. Så det är bara att vänta... Inte roligt i den här värmen...

• Myssnuff

Ingen bebis än...
    Den här dagen har jag ägnat åt att tycka synd om mig själv och bara grina...
    Går fortfarande omkring i pyjamas och vägrar svara i telefon.
    Kan tänka mig att jag är världens tråkigaste människa just nu.

Men nu på kvällen känns det lite bättre, på onsdag kl 8 ska vi till Östra på kontroll, och då ska jag kräva att de gör nåt! Orkar inte mer...

Hoppas att det är bra med er andra!
    Kram

• Myssnuff

Nu är han äntligen här!

Vattner gick i måndagskväll vid 20:30 så då fick vi komma in till Östra på kontroll.
    Väl där började värkarna, onda värkar med 3 minuter emellan...
    Hade inte öppnat mig mer än 1 cm, så jag trodde vi skulle åka hem. Men vi fick stanna, och det var tur.
    Hade fruktansvärda värkar! Fick sovdos med morfin och sömntablett, men det hjälpte inte. Så vid 01:30 fick jag börja med lustgas, det hjälpte och det var det enda jag hade sen.

Oskar är född 6/7 kl 07:53 efter 50 minuter krystvärkar.
    Han vägde 4290 g och var 51 cm lång.

Allt har gått bra, och vi är hemma nu.

Lycka till till er andra!

• Myssnuff

Diza Fiza: Spännande! Mitt vatten gick hemma, och värkarna började på förlossningen.
    Håller tummarna att det blir bebis nu!

Bejbi 08: Hur går det för dig? Inte roligt att gå över så! Hoppas bebis kommer snart!

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4