• Bullen73

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Här samlas vi som gjort IVF på Sahlgrenska och fått förmånen att bli gravida eller fått barn. Även kämpare i Sahlgrenskatråden är välkomna.

• Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4
  • Pigelinen

hej hej är i v 12 och det känns som en evighet tills bebben kommer ut för mig när man läser om er som snart är framme

jag är så sjukttrött och grymt trött på att må illa, det är ju sommar, vill orka göra massa men icke, ligger helt utslagen i soffan idag.... sorry att jag beklagar mmig men jag måste bara

Det som sägs på familjeliv stannar här!!!
  • IVFmamma

La mig en stund nu mellan 12-14 och drömde att värkarna satte igång. åhh jag var så glad så jag började gråta!!

• Diza fiza

Bejbi: Vad synd att det bara var en dröm.. Men dom kommer nog igång snart ska du se! Härligt att bebis mår bra där i magen och växer som den ska.

Tack för era svar! Jag tror själv att jag blev lite halvskraj för att jag inte känner mig redo, vi har inte fått i ordning allt här hemma än och hela huset är i ett enda kaos. Det är inte så kul att ta hem en liten när det ser ut så. Förhoppningsvis så ska det snart bli färdigt.

Välkommen hit Grymt sa grisen! Man får beklaga sig Jag kände precis som du med tröttheten, jag mådde nästan dåligt av att inte orka göra något. Jag kan nästan lova att det snart går över och du kan njuta av din graviditet! 

• Myssnuff

Nu är han äntligen här!

Vattner gick i måndagskväll vid 20:30 så då fick vi komma in till Östra på kontroll.
    Väl där började värkarna, onda värkar med 3 minuter emellan...
    Hade inte öppnat mig mer än 1 cm, så jag trodde vi skulle åka hem. Men vi fick stanna, och det var tur.
    Hade fruktansvärda värkar! Fick sovdos med morfin och sömntablett, men det hjälpte inte. Så vid 01:30 fick jag börja med lustgas, det hjälpte och det var det enda jag hade sen.

Oskar är född 6/7 kl 07:53 efter 50 minuter krystvärkar.
    Han vägde 4290 g och var 51 cm lång.

Allt har gått bra, och vi är hemma nu.

Lycka till till er andra!

• IVFmamma
    Myssnuff skrev 2010-07-08 17:46:38 följande:
    Nu är han äntligen här!

Vattner gick i måndagskväll vid 20:30 så då fick vi komma in till Östra på kontroll.
    Väl där började värkarna, onda värkar med 3 minuter emellan...
    Hade inte öppnat mig mer än 1 cm, så jag trodde vi skulle åka hem. Men vi fick stanna, och det var tur.
    Hade fruktansvärda värkar! Fick sovdos med morfin och sömntablett, men det hjälpte inte. Så vid 01:30 fick jag börja med lustgas, det hjälpte och det var det enda jag hade sen.

Oskar är född 6/7 kl 07:53 efter 50 minuter krystvärkar.
    Han vägde 4290 g och var 51 cm lång.

Allt har gått bra, och vi är hemma nu.

Lycka till till er andra!
    Åhh så underbart!! Njut av tiden!!
  • Fru Z

Myssnuff, ett stooort grattis! Fortsätt nu att njuta tillsammans med hela familjen. Lycka till framöver nu.

• Wiley

Myssnuff: Stort grattis till en finfin Oskar! Lycka till och njut och mys ordentligt nu!

Grymt sa grisen: Välkommen hit!!! Du är inte ensam om att vara i startgroparna, vi är flera här inne. När har du BF? Själv är jag i v.14 och vet att Haz ligger mig hack i hälarna Flört kanske var det  även någon mer...
    Jag mådde också otroligt illa de första veckorna, men som alla andra redan sagt, så går det faktist över även om det inte känns så just då, stå ut!

Gjorde KUB testet igår. Allt såg fint ut. Nu kan man slappna av och njuta av graviditeten. Någon här som gjort det testet? Vad de är duktiga, de som gör det!!! Och så underbart att få se lill*nGlad röra på sig och höra hjärtat slå.

• Pigelinen
    Wiley skrev 2010-07-08 20:00:46 följande:

Myssnuff: Stort grattis till en finfin Oskar! Lycka till och njut och mys ordentligt nu!

Grymt sa grisen: Välkommen hit!!! Du är inte ensam om att vara i startgroparna, vi är flera här inne. När har du BF? Själv är jag i v.14 och vet att Haz ligger mig hack i hälarna Flört kanske var det  även någon mer...
    Jag mådde också otroligt illa de första veckorna, men som alla andra redan sagt, så går det faktist över även om det inte känns så just då, stå ut!

Gjorde KUB testet igår. Allt såg fint ut. Nu kan man slappna av och njuta av graviditeten. Någon här som gjort det testet? Vad de är duktiga, de som gör det!!! Och så underbart att få se lill*nGlad röra på sig och höra hjärtat slå.

Tack, men jag har varit här ett tag men har inte skrivit så mycket
    Jag är i v12, BF 30/1.

Myssuff: GRATTIS!!!
  • Pigelinen
    Pigelinen skrev 2010-07-08 20:03:52 följande:
    Tack, men jag har varit här ett tag men har inte skrivit så mycket
    Jag är i v12, BF 30/1.

Myssuff: GRATTIS!!!
    Nä jag är inte bara gravid jag kan tydligen inte räkna heller... jag är bara i v 11...
Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4