Inlägg från: dauphin |Visa alla inlägg
  • dauphin

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Bullen73 skrev 2010-04-01 15:05:49 följande:
    Barnvagnsdäcket har pajat två gånger! Så irriterande när man vill ut och gå! Hoppas det nu snart är lagat att att det inte går sönder mer. Det är mjukt med luftdäck men opraktiskt när de gå sönder. Vilka problem jag har...
    Är det samma däck som har pajat?
    Ett tips är att kolla noga så att det inte sitter något vasst kvar som gör sönder inner slangen.

Själv är jag ganska tacksam att vi inte valde luftdäck med tänke på hur många stenar som äter sig in i däcken...

Niklas har börjat äta mat. Gröten har fått godkänt men han är fortfarande skäptisk när det gäller potatis. Han ska få potatis i 2 eller 3 dagar till sen får vi se vad det blir att prova
  • dauphin

Lyckades avbryta mig själv så det blev lite konstig svenska i förra inlägget...

• dauphin

Det fanns mycket kul på Baby & Barn mässan. Vi var där idag och i Ullared igår så nu har Niklas massa nya saker...

• dauphin

Jag gjorde KS. Man får börja träna mage efter 3 mån tror jag att det var. Om man gjorde det för tidigt så kunde vävnader växa ihop fel.

• dauphin

Niklas sover oftast hela natten utan att vi har gjort något speciellt. Vi har tur jag vet
    Jag tycker att om man använder sunt förnuft så funkar det mesta. Gör det som känns rätt för er.

• dauphin

Bullen: Jag både ammade och gav ersättning de tre första månaderna sen ville inte Niklas ta bröstet längre. Jag ammade först och gav sedan flaska. Var han hungrig så åt han annars lät han bli. Om du är orolig kan du ju alltid kontakta amningshjälpen eller BVC. Tänk dock på att oavsett vad de säger så ska du göra det som känns bäst för dig.

• dauphin

I helgen så får Niklas börja sova i eget rum. Han kommer nog inte att bry sig. Frågan är hur bra jag kommer att sova när han inte ligger i vårt rum och snarkar...

• dauphin

Det har gått över förväntan att flytta Niklas till eget rum. Han sover som vanligt 8-9 timmar/natt. {#lang_emotions_laughing}

• dauphin

Vi använder rapsolja i gröten och tidigare hade vi även det i ersättningen. Katrinplommon är också bra. Lagar du egen mat så ha i extra fett i den så kommer någ magen igång. Ett annat tips är att masera magen.

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4