• Svar på tråden Mola/Druvbörd
  • Lindah6

Hej alla igen.
    Länge sen jag skrev. Ibland känns det tungt att gå in på familjeliv. Hur går det för er alla ?
    Någon som kommit någon stans med sin mola ?
    Jag har faktiskt fått tillåtet att sluta med p piller i Juli om proverna ser bra ut fram tills dess. =) Håll tummarna.
    Behöver inte vänta 1 år pga proverna sjönk ner så snabbt. Sökte hjälp på privat Gyn istället.

Kram till er....  

• Anonym (L)
    vombat skrev 2011-05-13 11:12:14 följande:
    Ananym (L): har du hört något än?
    Nej jag har inte hört något änRynkar på näsan

Hoppades på att få svar idag men icke... Om jag inte hört något på onsdag ringer jag sjukhuset o frågar, har ju gått 2 veckor då. Jobbigt o vänta...

Kram
  • Tuttan80

Har ff inte fått något svar på mola-proverna än=(
    Men fick svar på hcg halten som ja tog igår dom e nere i
    40 nu=)
    Hoppas på mola svaret nästa vecka

• Anonym (vraket)

Lindah6: Vad menar du, har du fått hjälp på privat ställe och de satte andra datum? Det är ju jätteintressant...varför gör de det? Har de andra behandlingsalternativ oxå? Berätta mer om detta... Jag hoppas ju att de jag går till inom landstinget inte bara kör enl ett gammalt gammalt pm som aldrig reviderats.

På tisdag är det dags för ny provtagning...har redan hjärtklappning och ångest...

Tuttan80: Det låter ju bra! Inte för att jag vet ngt om hur man ska tolka de här provsvaren, vad är snabb nergång och inte? Och vad tyder på mola partiell eller komplett? Har ni andra fått mkt information om denna sjukdom? Jag har inte fått ngt riktigt läkarsamtal så nu har jag bett om det. Det lilla jag vet om detta har jag läst mig till på internet.

Kram på er alla!

• Anonym (vraket)

Tuttan80:

Alltså min erfarenhet i all kontakt med sjukvård (som patient och som sjuksköterska) är att det hjälper att ringa och ringa och ligga på. Säg att du har pratat med flera andra som fått svar efter 5 dagar (för det fick jag) och fråga varför ditt svar dröjer så. Varför det skickats så sent?

Du måste "bråka" lite och vara besvärlig för då kommer de ihåg att du faktiskt är en människa som är jätteorolig. Ingen annan kommer bråka åt dej. Klart att det finns många som inser detta inom sjukvården (jag är en av dem vill jag säga) men av de jag haft kontakt med så undrar man ibland vilka kollegor man har. Det är väldigt stelt ibland, tyvärr. 

Jag hade varit TOKIG om jag var du. 
    Kämpa på, du måste ju få ett svar! Kram 

• Anonym (L)

Fortfarande inget svar från analysenRynkar på näsan

Ringde sjukhuset idag men sköterskan jag pratade med blev nästan lite sur för att jag ringde. Hon förklarade att dom minsann inte kan ge nåt besked i telefon ändå och att jag får vänta på mitt brev. Tydligen kan det ta längre tid än 2 veckor. Undrar vad det är som tar sån tid. Suck...

Kram på er alla!

• kasa01

Hej tjejer!
    Jag förstår inte varför ni alla verkar få vänta så länge på era svar! Jag fick mitt, över telefon, mindre än en vecka efter operation. Gick på SÖS o stockholm, om det kan hjälpa? Ring o fråga, skit i om de låter sura. Detta är en stor grej för oss som blir drabbade, en surig syrra ska inte få sabba för er.
    En väldigt bra länk för er som vill läsa på:
    http://www.lakartidningen.se/store/articlepdf/8/895/1247_1250.pdf
    Kram på er.

• miam85

hejsan, 

hur går det för alla? hoppas bra eller bättre och bättre.
    Mycket händer i mitt liv just nu, köpt hus förra veckan och ska på intervju till nytt jobb...
    Vi har köpt ett reoveringsobjekt vilket passar perfekt efter detta jobbiga:)...dra ner tapeter om man blir arg osv:).

Hoppas ni alla får svar snart som väntar,,,jag vet hur jobbigt det är att vänta (fick vänta 6 veckor) och efter bebis dött i vecka 19 (mentalt).

Förstår inte hur jag ska kunna summera året 2011....som berg och dal banan på liseberg...

kraaaaaam 

• Tuttan80

Har ff inte fått något svar än=(
    Läkaren som ja pratade med i fredags
    tyckte oxå att det var konstigt att det
    tog sån tid..! 5veckor imorgon!!

Hoppas bara det kommer snart..!
    Kram Linda

Älskade Alfred
  • Anonym (L)

Idag ringde läkaren som utförde skrapningen på mig. Hon sa att analysen inte visat på nåt speciellt utan fostret hade slutat utvecklas och att det var ett vanligt missfall. Är så glad över att det inte var druvbörd... har varit så orolig i 2 veckor. Är också glad över att läkaren ringde istället för skickade brev, då har man ju möjlighet att ställa frågor om man undrar över något.

Hoppas ni som har mola/druvbörd blir helt friska snart! Tänker på er!

Många kramar!

Svar på tråden Mola/Druvbörd