Hej alla.
Skönt att komma in här och läsa er, veta att ni finns. Idag är det sådär. Sovit dåligt och ont i magen. Förrförra fredagen blev jag hemskickad med tabletter för att de hittat mola-rester när de kollade med ultraljud. Som jag skrivit tidigare så hände ju ingenting då, mer än att jag fick ont. Har känt mig jättesvullen och haft halvont sen dess. Tänkte på det där som någon skrev att kroppen är "gravid" ner till 5, kanske därför också jag inte gått tillbaka till min vikt riktigt.
Var tillbaka i torsdags, läget oförändrat och hcg på 36. Läkaren sa att jag själv fick välja mellan ny skrapning och cellgiftsspruta. Ett tredje alternativ var att inte göra något, för att det kan ge sig av sig självt men då ta väldigt lång tid. Kändes jättekonstigt och jobbigt, både att vara tvungen att själv ta beslut om vad som är bäst (jag är ingen doktor..) och att han samtidigt menade att jag kunde göra ingenting. Sen sa han ändå att det är ju bra att försöka få bort det för att få ner hcg. Ingen av metoderna är 100% och ingen mola-patient är den andra lik, sa han också. Nå. Jag o min kille gick o tog en kaffe och tänkte, eller ja, jag visste väl egentligen, jag väljer ju skrapning. Att inte göra någonting känns inte som ett alternativ, och välja cellgiftsbehandling känns som sista hand, om jag inte måste i dagsläget. Jag ska in i alla fall på måndag igen. Hade kunnat få komma igår, men bestämde mig för att ha lite påskhelg först. Jag tycker det är jobbigt att sövas o skrapas, det är bara så. Jag blir jättetrött. Ledsen också.