Igår var jag på sjukhuset för skrapning av de mola-rester som de hittat. Fick ta tabletterna (så magont) hemma o komma in vid nio, men fick inte komma till operation förrän fem. Hade tur som hade fått eget rum. Fick smärtlindring och bad om lugnande också under dagen, kunde sova en del. Mådde sådär efter ingrepp och de ville behålla mig över natten. Lika bra det, sov som en sten, kväll o natt igenom. Någon var inne o tog blodprov i min slummer, sen så småningom efterlängtad frukost. Träffade läkaren på förmiddagen idag, han sa att allt verkade ha gått bra (inga garantier, förstås) och att hcg nu sjunkit till 10 (36 i torsdags)!
Nästa vända på tur för mig nu är att fortsätta kollen med hjärtat, hade en tid idag även för det. Skulle hämta ut ekg-dosa som ska registrera ekg:t i 24 h. Fick ändra tiden och hämta den när jag ändå var där så jag slapp åka in igen för det.
Nu, hemma igen med katter, dosa o sladdar, dator o er, och är en trött trött tjej.... Hoppas hoppas nu att jag fick säga adjö till molan för gott och att värdet sjunker fint igen.
Någon ovan skrev om det här med humöret, ja alltså, humör... hu... alla dessa känslor * 100 jag haft de senaste månaderna... och fortfarande har. Men jag fick veta att så länge värdet är över ungefär 5 så kan man räkna med att vara under mycket hormonpåverkan. Lite som att vara gravid, ha pms o allt möjligt, samtidigt. Plus den psykiska och emotionella påverkan, tänk också på att det faktiskt handlar om ett missfall, mitt i allt. Var snäll mot er själva, omgivningen får lov att ha lite extra tolerans, man kan be doktorn också förklara för t ex ens partner om det behövs.
Håll ut, alla fina tjejer! Håll ut, kämpa och vila där emellan!