Hej!
Det verkar som att det är många som inte fått tillbaka mens , alltså ingen ägglossning. Jag har en liten privat teori här, tänkte ändå dryfta den. Jag hade under 4 år ingen mens pga ohälsa (länge sen). Dock kom den igång ibland, och då ALLTID när jag var i en relation och var sexuellt aktiv. Jag förstår att detta kan låta konstigt, men jag är ganska säker på att sex stimulerar ägglossning.
En anna "privat forskning" jag bedrivigt är att det vid andra hormon relaterade sjukdoma (bla endometrios, sköldkörtel rubbningar mm) rekomenderas träning. Hård fysisk träning. Detta är det enda man verkar vara säker på har en positiv påverkan på hormon värden som inte är normala. I o för sig andra hormoner, men ändå.
Jag vet inte hur ni andra känner, men för mig har det varit otroligt frustrerande att inte kunna göra något, bara vänta och se. Jag har ju bara min egna erfarenheter bakom dess två teser, men ännu så länge verkar det ha funkat för mig i alla fall. Fick en blödning efter drygt 4 veckor, kommer inte veta om det var mens förrän nästa kommer. Tror att kroppen är ganska finurlig, den hittar vägar att fungera även om den inte borde.
Andra som har några "husmors tips"?
Lycka till alla ni som blivit gravida!