vanna skrev 2010-05-15 13:07:26 följande:
Har ännu inte fått veta nåt om längden på gravförbudet. Ena läkaren säger ett år och den andra ett halvår. Överläkaren som ringde upp mig sist sa ett halvår och tyckte att mina värden gått snabbt ner. Då tog det endå ända till mitten av april innan mina värden sjunkit till 4! Det är 10 veckor efter skrapning.. innan det värdet alltså kring åtta veckor var HcG på 7. Så jag blir ganska kluven. Tänker fråga nästa läkare som ringer om provsvar oxå. Men nu slutar jag med "tvångs" p-piller iaf. Vi får köra med kondom, det måste väl vara säkert nog?! Har inte fått nån mens ännu .. vill väldigt gärna ha det!!!
Vad godtyckligt det verkar vara med längd på graviditetsförbud, det är precis som att det inte finns några tydliga direktiv.
Jag vägrade p-piller och alla andra hormonpreparat när vi fick mola-besked. De gånger jag har testat det tidigare i livet har jag blivit ilsken, ledsen och tappat all sexlust. Ser det som en större börda för vårt förhållande (och för mitt liv i övrigt) att ta hormonpreparat än att leva i avhållsamhet... Men vi har fuskat med kondom någon gång, dock när det varit långt från ägglossning. Undrar varför de avråder från kondom? Har alltid trott att det var ungefär lika säkert som p-piller.
Förstår dig Vanna man vill liksom veta att kroppen lugnat sig och tuffar på igen. Håller tummarna stenhårt för att du snart får tillbaka din mens. Den kommer när kroppen är redo och när du minst anar.