• Svar på tråden Mola/Druvbörd
  • Epelino

Snart (20e Juni) har det gått hela 3 månader sedan jag fick mina sista cellgifter, helt otroligt vad fort det gått!!
    Jag vet att jag inte får och ska bli gravid, men OM det mot förmodan skulle ske en olycka så har jag iallafall inga gifter kvar i kroppen då som kan orsaka missbildningar, så fostret behöver isåfall inte tas bort!

Känns bra!!
    Hur går det för er andra? Bella? Wass? mfl?

Kram E

• belllan

Jag tycker att det är så underbart att du verkar så otroligt positiv Epelino! Heja dig!!

• Anonym (orosmolnet)

Jag undrar hur det går för dig  -Kommer igen-? Ringde du och bokade tid för VUL?? Jag är själv jättenervös och känner precis som du. jag börjar inbilla mig och känna efter att denna grav är likadan som förra. alltså att detta också skulle skita sig... fyyy.

• kasa01

plattfall...
    Fick nyss veta att mitt förbud förlängts till ett år. Mina värden vill inte sjunka, ligger nu på 21, för två veckor sedan var det 26. Antar att jag ska vara glad så länge det inte stiger, men jag hatar verkligen det här. I Mars kan jag alltså påbörja nästa ivf behandling, har jag tur kanske jag kan vara gravid om 1-2 år, kanske aldrig... Känns bara så nattsvart allting.
    Önskar att jag satt o var nervös över ett ultraljud som ni andra.

• vanna

Tråkigt för dig Kasa01! Tappa inte allt hopp nu bara .. även om denna skitmola förstört mycket för många här så ska den inte få oss att tappa hoppet för en ljus framtid!

kramar Vanna

• Pralinbiten

Igår var jag på ultraljud och fick se en sprattlande bebisGlad
    Jag har klarat  12 veckor nu, så nu ska det vara säkert. Helt otroligt!!
    Så kommer det bli för er med till slut. Det har känts som en evighetslång väntan, men till slut så är man färdig med mola och prover.  

• Pralinbiten

Kan berätta att jag var väldigt nervös inför VUL. En del av mina gravidsymtom försvann lite innan vilket var läskigt, men det var ju bara för att 12 veckor hade gåttGlad

• vanna
    Pralinbiten skrev 2010-06-08 21:14:40 följande:
    Igår var jag på ultraljud och fick se en sprattlande bebisGlad
    Jag har klarat  12 veckor nu, så nu ska det vara säkert. Helt otroligt!!
    Så kommer det bli för er med till slut. Det har känts som en evighetslång väntan, men till slut så är man färdig med mola och prover.  

Åhhh vad roligt! Längtar tills jag åxå får vara där!! Hoppas att du får må bra nu heeela långa graviditeten! Vad blir det för ankomstdatum?! Orkar inte räkna ut det själv ;)

lyckokramar Vanna

• Pralinbiten

Jag tror bebisen ska komma runt 15 december.
    Det är en stor lättnad nu efter ultraljudet, dagen innan trodde jag nästan jag inbillat mig. Gick här hemma och grät en massa. Nu har lugnet kommit till mig, som tur är. Om en månad ska jag på RUL och det är ju ganska snart.
    Jag  hade ju tur och fick göra ett ultraljud runt v 5-6 med, det kan jag rekomendera, även om man kanske skulle bli tvungen att göra det privat o betala.  När jag blev orolig kunde jag påminna mig om att jag faktiskt hade sett och doktorn sagt att allt såg normalt ut.

• Epelino

Mötte två mammor ur min föräldsragrupp idag, bägge var gravida med nr 2!
    Då känns det skit att det är så långt kvar av förbudet!!!!
    Jag vill ju också!!!

Svar på tråden Mola/Druvbörd