Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ha det bra Fiji!

Assar: Stackars er och G Hoppas han får sova lite uder dagen idag istället då. Kram!

Har ni förresten sett IKEAs plastade frotté som är som ett "drapålakan"? Superbra! Jag hade helt missat det, men min snälla syster köpte ett åt H.

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Söt-G! På nåt sätt verkar det som barnen påverkas mindre än vad vi gör... Eller också lever de bara mer i nuet och funderar inte så mycket på vad de borde gjort istället och om de kommer må sämre senare... Just nu kanske han har lite energi att leka med

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Glömde meddela att N har rullat runt flera varv idag, jag hittade honom flera meter bort, han låg och pillade på golvlisten, mycket intressant

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink
    asap skrev 2011-03-10 13:18:29 följande:
    juni - Kul att han rullar så! Nu börjar alltså den där spännande tiden då man kan hitta barnet någon helt annan stans än där man sist såg det.
    Ja, och det där stället är ofta under nån grej, typ soffbordet

Ela: Igår var första gången öht som något av barnen sov inomhus på dagen utan att ligga på mig eller i bärsele/sjal. Vi har liksom aldrig sett till att de kan sova själva i sängen på dagen, har liksom inte behövt det... N sover som en gris i vagnen utomhus men inne vaknar han jätteofta. Jag vet inte hur man gör för att de ska kunna sova inne på dagarna så tyvärr har jag inga tips, bara medkänsla. Vi lantisar har ju lite lättare att ställa ut barnen än vad jag kan tänka mig att du har...

På nätterna sover N från ca 20.30 till 8.30 med ett antal matpauser. Men han vill inte vara vaken på natten, bara äta sen somnar han om (och jag före honom Skäms).  När börjar de sova hela nätter utan att äta?
    H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Evasha: Sippa lusgas och kolla TV låter som en toppenplan, jag kan hänga med. Jag har hört att man blir fnissig av lustgas men mitt i värkarbetet har jag inte märkt den effekten. Om jag bara hänger med så kanske jag får testa fnisset?

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

UJ är inte så bred, men man kan bara ha barnen framåt. Det gör ju inte så mycket här på landet, men jag kan förstå om det blir för mycket intryck för stadsbarn. H har suttit framåt från hon var 4,5 mån och vägrade ligga i liggdelen, men å andra sidan så är det inte så ofta hon åker vagn någon längre stund. Jag kunde ju inte promenera pga ryggen och shoppar gör vi ju inte varje vecka

Min kompis hade en UJ syskonvagn, de är superlätta att köra. Lättare än många andra singlevagnar.

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

P & T verkar smidig just med storleken, men får man plats att gå bakom? Jag menar, man blir ju galen om man inte kan gå med normala steg...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Assar: Mysigt med naturupplevelse Visst var det aigee som fått tipset att sitta på en badring efter förlossningen? Det kanske kan funka även för svanskotor? Annars får man låna kuddar av olika slag och andra hjälpmedel hos hjälpmedelcentralen här, man hämtar ut dem hos sjukgymnastens expedition.

Här gör man RUL  i v 18-19.

Skönt att slippa må illa Knase, men så hård i magen låter inte nyttigt

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8