Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

cissi: De verkar kreativa hemma hos dig . Allvarligt talat så stänger jag in hundarna och tar med H till badrummet om det är såna tillfällen och H är i fel "mode". Hon funkar oftast jättebra att lämna ensam i rummet brevid, men vissa dagar är det liksom inte aktuellt. Hundarna vet jag inte riktigt vad det är med, de blir helt gräsliga när de är själva. Fattar inte vad det är för fel den här gången för alla vi haft innan har det inte varit några problem med

Men Evasha: Inte tror du att det kan vara hormoner som spökar Härligt att allt såg bra ut, och det verkar funka bra med lillebror till storasyster hittills här hos oss iaf

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Johanna: japp, jag känner henne. Då har ju vi gemensamma bekanta om du är bekant med henne

Kan inte sova. Två barn i sängen, ammat fyra gånger i natt... Har lagt N i hans däng men H ligger mot mig och knör.

• Piggley Wink

Evasha: Vi började direkt med stor vanlig säng efter spjälsängen. Då kan någon av oss ligga brevid henne vid behov eller lägga sig där om hon lägger sig i vår sång. Kompisarna har 120sängar till sina barn för då blir de ju perfekta gästdubbelsängar vid behov.

Ang jobbet: {#emotions_dlg.djavulsk}  {#emotions_dlg.djavulsk}  {#emotions_dlg.djavulsk}  {#emotions_dlg.djavulsk}  {#emotions_dlg.djavulsk} 

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Eva vi har en kiddy guard rullgrind till köket för att stoppa hundarna, den är storfavorit eftersom det inte är ivägen när den är öppen. Vi ha en till som funkar bra men jag vet inte vad den heter. Den är gråsvart i metall och plast.

• Piggley Wink

Fio: Härligt att allt var bra!

Evasha: Klart att det är synd om henne för att hon inte är lika bra som oss andra Näe allvarligt talat så vet jag inte riktigt vad som skulle kunna släta över att man inte betalar ut lön till någon

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Första dagarna så la jag kuddar under bäddmadrassen för att H inte skulle rullar ur sängen. Vi hade också sängen på golvet, utan ben. En alldeles vanlig sängbotten.

Ang eldning så hade vi staket runt vår kamin när H var liten. Nu håller vi ju på och bygger i det rummet så kaminen står i källaren så länge. Jag tänker att det är stor skillnad på hemma och semester, när man är hemma så vill man få annat gjort, alltså tappat jag lättare fokus på barnet. Alltså måste vi ha säkrare hemma än om man är tillfälligt någon annanstans. Om det är en öppen spis så finns det väl dessutom härlig aska att leka med tillgänglig. I en kamin så är det ju åtminstone stängt . Kanske är det jätteroligt att stoppa in saker i askan också och sedan ta med dem till resten av huset...

Nu har jag bokat service till min bil, kom på att min pappa åker utomlands för jobbprojekt om ett par veckor, och alltså är det perfekt att lämna in min bil då eftersom jag istället kan ta hans Mycket praktiskt, då kan min stå kvar där tills vi har tid att hämta den.

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Eva: Vi har en såndär femdelsgrind till kaminen, funkar kanon men jag kommer ihåg att den tyvärr inte var så billig. Kunde sålt den till dig om vi bestämt oss ang kaminen, men det beror på vad sotaren säger...

Funderade vidare på ergoselen igår, när jag gick och lade mig så kom jag på att jag kan ju inte bära ryggsäck, så då försvinner ju hela grejen med att ha ungen på ryggen. Varför kom jag inte på det tidigare Skäms. Ska fundera på saken och kanske be att få provbära ett par timmar i Hanyas.

Idag vägde N 7,5 kilo och fortsätter fint på sina kurvor, 65 cm tror jag det var...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Hanya: Håller med Pysslig om att vi snart kommer bli töntiga morsor Kan man byta från mage till rygg utan att ta ur barnet med Ergo, eller funkar det bara med Beco?

Jag funderar fortfarande, ska kolla in vår bärstol (eller vad man kallar ryggsäcken) också, undrar när man kan börja använda den? Ska även testa vanlig ryggsäck med Ns vikt i, det är så himla svårt att hjälpa H när Babybjörnen med N i sitter mitt ivägen. Skulle hjälpa henne idag när hon skulle rida, men N var ivägen hela tiden . Nu kan jag iaf longera henne så jag slipper springa med, hon vill ju bara trava hela tiden  Kanske dags att fixa stigläder och stigbyglar snart så hon lär sig rida lätt också.

Elsis: Din svärmor verkar tycka mycket Undrar hur hon överlevde när hennes barn var små?

Ela: Kram på dig!

Idag har vi haft en bra dag. Först var vi på ÖF i församlingshemmet, H är inte så imponerad av de mer kyrkliga sångerna men sen kom ju Pippi och krokodilen mm så det blev bättre Däremot har de massor av roliga leksaker och en gammal förskolekompis var där så de hade kul ihop.
    Sen kom svärmor så vi kunde prova dopklänningen på N, passade bra (phu, han är MYCKET större än vad H var när hon döptes). Vi gick en promenad i vårsolen med farmor också, H körde sparkcykel såklart... (körde? vad säger man, cyklar man på en sparkcykel?
    Sen red H en bra stund, sist var hon så arg när det var mormors tur att rida, men idag gick det bra. Mormor köpte en säkerhetsväst åt H i måndags, men vi var och bytte den idag. Hon kunde faktiskt ha en storlek större och då har hon ju lite mer att växa i. 1400 kr vill man ju inte lägga varje år direkt .

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8