30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Vi är inte nöjda med Canaldigitals inspelningsbara HD-box
Vi är inte nöjda med Canaldigitals inspelningsbara HD-box
Ela: Ja, snart är de i målbrottet och har 45 i skor Gulle-R som ser till att ingen snor lillbrorsan!
Boomie: Underbart att läsa att det kan förändras på ett par veckor, jag hade glömt det. Sista dagarna har H varit gräslig, och då blir jag än fruktansvärd mamma . Usch och fy! Hon ska bara slå eller sparka mot alternativt ligga över N hela tiden (eller iaf 5-10 ggr/dag) när jag säger till henne sp blir hon bara ännu värre. Igår fick jag låsa in mig med N i badrummet för att kunna duscha
Pucha: Vi har nåt liknande, men Deuter (tror jag det är iaf). Den har solskydd med, så det kan ju vara bra i sommar kanske. Han får nog bli lite större så jag vet att han protesterar om nåt blir tokigt innan vi börjar använda den.
Fio: SANSLÖST! man kunde ju hoppats att de inte skulle säga det rakt ut iaf!
Pysslig: De snällaste järntabletterna är tydligen de brustanletter man köper på Ica. Jag klarade mig på att äta vanliga vitamineraltabletter, jag får diarré av järntabletterna så det blir liksom ingen annan näring kvar i kroppen om jag äter dem
Cissi: hon kunde ju varit juste och tagit hela paret åtminstone. Kram!
Efter katastroferna igår så är H hittills ljuvlig idag . Man får kuta av solen medan den skiner snart smäller det väl igen... Laddar för Ns dop idag, nu ska ja försöka få honom att somna så han är pigg i kyrkan. Whish me luck!
Och min make ska vara borta alla kvällar nästa vecka, får jag joina partyt?
Återkommer med övriga kommentarer
Fio: Vi gör inget speciellt för att undvika smittor . H får väl antagligen med sig det mesta hem från förskolan. I vinter har det gått magsjuka och halsfluss men pepparpeppar har vi klarat oss hittills. Däremot är vi ju lantisar som inte så ofta vistas i stora folkmassor - helt enkelt för att det inte finns några stora folkmassor här
Barnet som döptes samtidigt som N var lika gammal som N, dvs fyra mån. När vi skulle träffa prästen en mörk och kall kväll kl 19 hade inte barnet några ytterkläder. Den hade body, jeans och en filt lite slarvigt slängd över babyskyddet. Vi stod och väntade utanför i ca 10 min . Sen sa mamman att de inte ville gå på rytmik/ÖF för de var så rädda för RS Kändes lite konstigt tyckte jag, men det är ju jag...
Cissi: Hur är konvalecensen tänkt (makens alltså)? Kommer han vara på benen snart igen efter op?
Pysslig: Bra plan att skriva i päronens kalender! Jag misslyckades med det när H var ett halvår och jag blev ensam hemma med tre hästar, två hundar, två katter och två hus i en vecka. Men det gick det också även om jag fortfarande knarkade värktabletter efter mitt kära diskbråck
Ela: Inget mer kräks hoppas jag?
Kram Ela, hoppas det stannar vid sura uppstötningar för din del! Trist med resan, men skönt att det började innan han åkte och inte strax efter!
Pyttis: Det måste vara det värsta som kan hända! Maken fick ju vara hemma en dag förförra veckan för jag kunde inte stå på benen pga magont. Men det är klart, allt brukar ju lösa sig till slut...
Kram Milla, hoppas det finns nåt annat som du och killarna kan hitta på när maken är bortrest. Tre veckor är ju en evighet, men å andra sidan kommer ni hitta en bra strategi så maken bara blir ivägen när han kommer hem
Assar: När du skrev om tandborstning så måste jag bara berätta att H ääääkskar Karius och Baktus. Hon har sagan på skiva och i helgen fick hon filmen! Det bästa av allt är när de ropar "gör inte dom din mamma säger"