30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Nu är H igång och tvättar golvet i vårt sovrum och sitt rum! Vilken tjej Hon tog över moppen när jag började amma
Nu är H igång och tvättar golvet i vårt sovrum och sitt rum! Vilken tjej Hon tog över moppen när jag började amma
malin: Vi vet ju inte med masken, och sannolikheten är mycket liten att de blivit smittade men vi vill inte chansa iom att den är så farlig för människor.
Medan jag dammsög så ritade H tydligen på vår nya trappa: Den lagom frustrerade mamman med den skrikande lillebrorsan i famnen ballade ur ordentligt när jag såg det och gapade på barnet . Nu är pennorna konfiskerade på obestämd framtid. Får nog köpa en ny magnetrittavla att öva bokstäver på för jag vill ju inte att hon inte ska få lov att göra det. Men jag är mer än lovligt trött på att sanera efter att hon ritat på väggar, fönsterbrädor mm
Fick ett glas vin av maken till middag, han tyckte vi behövde det
Hahaha, maken och H har en ordväxling i badrummet. Maken vill att H ska stå på badrumsbänken när han klär av henne: Hon vägrar för "mamma säger att man inte får det för då ramlar man ner Sötis lyssnar ibland på mamma iaf!
Dags att sova här också, N har ätit med 1,5-2 timmars mellanrum sista nätterna så nu har jag tryckt i honom en flaska ersättning för att få sova. Godnatt!
Pucha: Visst är det underbart att komma hem till ett städat hem när allt känns svart och man bara vill dra nåt gammalt över sig! Det kan verkligen vara skillnaden som gör att humöret åker upp och man orkar ett tag till. Svarade dig om hostmed. i andra tråden.
Fiji. Är maken fortfarande borta? Hoppas du får lov att sova lite på dagen idag!
Pysslig. Låter helt underbart!
Zeeda: H tyckte också att jag skulle ta av mig trosorna så bebisen kunde komma ut till henne
cissi: Härligt att han gått upp i vikt! Atckars liten A, inte så konstigt att han är nedstämd, hans föräldrar har väl förmodligen inte riktigt varit sig själva sista veckorna? Det var väl förmodligen inte så han tänkte sig att det skulle bli att bli storebror?
Ela: Visst är det skönt när man måste ta med storasyskon till bvc att de iaf har känsla för barn och låter dem vara delaktiga! Sist jag var på vc för min bihåleinf och hade hela cirkusen med mig så fick H låna kritor och måla på papperet som skyddar britsen ni vet, hur stort som helst . Annras brukar man ju bara bli invisad i ett rum och förväntas hålla barnet från att pilla på grejorna typ hur länge som helst!
Evasha: Vi avmaskade och tvättade hundarna, samtidigt som vi städade och grejade inne, och torkade med Virkon i hundhusen och bilburarna. Leksakerna har åkt antingen i diskmaskin eller tvättmaskin... Hoppas det är tillräckligt OM de mot förmodan blivit smittade. Jakten är ju slut för säsongen nu, så nu kommer de ju inte utsättas för det förrän i höst. Därför kändes det som vi likagärna kunde göra vad vi kan medan de utreder hur många rävar som egentligen är smittade.
När jag började på förskolan åkte jag rutschbana hela dagarna. En personal stod nedanför och stoppade in en sked mat varje gång jag kom ner vid mattid, undrar varför H är så aktiv Synd att de inte har lika personaltätt nu
Störigt med FK
assar: 120 låter toppen i mina öron, men å andra sidan kanske det beror på hur depåerna ser ut?
johanna: Håller med övriga om att inskolning samtidigt som bebis kommer kanske inte är det bästa, men å andra sidan kan han ju tycka att det är underbart att få komma iväg och leka ett tag efter bebis kommit... Jag skulle nog skolat in nu om jag var du, han måste ju inte gå alla dagar i veckan, om han går typ tre dagar i veckan ett tag för att komma igång, så blir det ju som vanligt sen när ni kommer tillbaka dit. Jag tror han fattar att det är annorlunda när ni är borta, och sen när ni kommer tillbaka så är det dagis "som vanligt". Om han gillar det under våren och känner sig trygg där såklart. H har haft tre månaders sommarlov båda sina förskolesomrar men hon började iofs i august så hon hade gått längre innan frösta lovet.
Underbar A
Malin: Om hostan beror på slem ska man väl i allmänhet dricka mycket, för d blir slemmet lättare att host upp. Mot rethosta har jag inget tips Trist att behöva vänta men skönt att det bara är en vecka iaf!