Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

N har 38.3 och har sovit lugnare en stund så jag har hopp om natten, ska bara lägga fram alvedonen jag köpte idag så jag inte behöver leta om den behövs i natt  

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Sara: Hahaha, jag mailade ju till förvaltningschefen med kopia till förskolechefen igår eftermiddag. Fick svar kl 19.45 från förskolechefen att hon skulle återkomma till mig idag, och det gjorde hon kl 8.27. Nu helt plötsligt är det självklart att man får ha kvar sin plats när man börjar som vnaligt igen efter att ha utnyttjat endast allmän förskola under för'ldraledigheten. Trist bara att vi redan betalat 882 kr i några månader eftersom vi fått fel info. Vet att det dessutom gäller minst en familj till som fått samma info som vi! Jag ska absolut författa något om detta och skicka tillbaka ihop med en begäran om att byta plats till allmän förskola.

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Sara: Om man ändrar sig inom sex månade så får man halva pengen tillbaka Det hjälper ju inte känslan, men förnuftet får ju lite input i investeringsfrågan iaf =

Jag laddar för ett mail till förskolechefen om hur jag känner. Måste bara vara lite diplomatisk i nnan jag gör det. Jag blev så arg när jag fick mailet (både för vad det stod i det och för att jag måste skicka det till hennes chef för att få svar) så jag måste fundera lite på hur jag ska formulera mig... Man ska INE skriva mail när man är arg

N mår bra idag tack, vaknade som sitt vanliga soliga jag och pladdrade med storasyster Kyss. Nu är hon på bio med mormor och N sover så jag har fixat och grejat lite här hemma. Ska lämna en doppresent till svärmor i em som hon ska ta med till barnens sysslings dop på lördag så jag har slagit in den, sen har jag packat lie barnkläder jag sålt på Tradera. Toppen, det där

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Lena: Jag har inte provat dem än... N har återgått till att äta var 3-5 timme igen efter att ha ätit oftare när han var så förkyld. Dags att lägga i egen säng igen, jag har haft honom på en kudde mellan våra kuddar nu när han varit så snorig. Svårt att höja upp hans huvudände så mycket utan att han kasar ner som en säck i fotänden Ville inte lägga honom i egen säng i natt när han var så ledsen igår kväll...

Nu har jag äntligen beställt en ny telefon! iPhone 4 blev det och den kommer om 1-3 veckor Skål Hurra på min födelsedag i efterskott

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Zeeda: Jag läste en massa ljudböcker när jag låg på soffan i slutet av graviditeten, förutom surfade då Det gälller bara att det finns någon mer i samma situaion här i 30+-trådarna som har tid att skriva på dagarna
    Man kan låna både CD-böcker och mp3-böcker på biblioteket. Vårt bibliotek har iaf rätt stor stortering. Jag gillar mp3 bäst, både för att det är bekvämast (lägger dem i telefonen) och för att de inte är så hackiga och slitna som ofta CD-böckerna är. Sen finns det väl tjänster på nätet där man har abonnemang (typ spotify) och får "läsa" så många böcker man vill.
    Har börjat på ett mail, men tänkte att maken ska få läsa innan jag skickar det.

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Vi har också BB active som vi även hade till H, båda barnen äääälskar den och jag och maken med. Men det ska absolut bara ryggplatta enligt ortopedöverläkaren på akuten när jag kom in i ambulans med diskbråck och tremånadersbebis. Det absolut värsta man kan göra mot sin rygg är att bära barnet "på höften" för du skjuter man ut höften och ryggen tar stryk.
    Denna gången köpte jag en sjal också, efter att ha provat en "medpatients" sjal  på BB. Superbra för då kan man ju ha dem där direkt! Precis som Ela säger så kan man ju laga mat och ÄTA mat med två händer då! Dessutom är den super när man t ex är iväg på kalas, N sover så lugnt och gott i sjalen! Jag köpte min på Granit för 300 kr, för det var en sån jag fick prova på BB.
    oyras tips låter ju super, det kan jag sakna med BB, att man inte kan ha dem på ryggen. Vi har en bärstol/ryggsäck men den måste ju barnet vara mycket stadigare för att sitta i.
    N älskar vagnarna. Han somnar som ´den lilla gris han är direkt Sista veckan har han fått såna där leksaker som dinglar och ääääälskar dem. h var aldrig intresserad och hon somnade bara i vagnen om den rullade (men kunde sova vidare när den stod stilla).

Jag skickade just mailet till förskolechefen i kommunen, med en kopia till förvaltningschefen {#emotions_dlg.djavulsk}. Berättade hela historien om vilken info vi fått av vem och när vi fått den och vilka beslut vi tagit utifrån det. Liksom att en annan familj på avdelningen tagit samma beslut då de fått samma info. Avslutade med en fråga hur jag ska gå vidare med att anmäla förändringen och hur de ser på betalningen för de månader som vi redan betalat. Vårt beslut byugger ju på felaktig info från dem så jag tycker liksom Zeeda och Lycklig att de borde kompensera oss! Nu ska det bli spännande vad hon svarar

Lycklig: Grattis till bra siffror, härligt! Har inga kommentarer till syskonvagndiskussionen (H var ju 3,5 så vi behövde ingen) mer än att det var kompisens UJdouble som fick mig att köpa enUJ åt H. Den var ju lättare och mer lättkörd än vår BRIO enkelvagn

Tilda: Fredag låter som en bra plan

Nu ska jag snart lägga mig, somnade en stund i soffan förut.... Ska bara läsa Lyckligs blogg först.

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Ela: Precis, det måste ju vara super att kunna ha bebis på höften utan att "skjuta ut den" och bli sned, om man gillar att ha bebis just på höften. Ortopeden är förmodligen inte insatt i alla Jag har dock en kass höft efter en flygtur av en häst in i en vägg, så jag kan inte bära på höften ändå...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

kramar lilablå! Inboxar dig din stackare Visst var det jag som fick diskbråck...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Zeeda: På Granitsjalen finns knytinstruktion tryckt på sjalen, så man har den lltid med sig Det ÄR lättare än det ser ut! Hoppas det lugnar sig så liten stannar ett tag till!

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8