Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Zeeda: N höll på sådär med förvärkar och förkortad livmodertapp, men när v 36 kom så längde tappen ut sig igen och han väntade ända till sex dagar före bf... slemproppen började släppa i v 34-35... Så det KAN lugna sig Hoppas det gör det för dig också!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

afro:Hoppas  det sätter fart snar!

Knase: Bra med proffshjälp, hoppas de hör av sig fort!

Pucha: Min man fick också kortare stubin  när jag var gravid... konstigt det där!

Nu har vi bakat pepparkakor, hittade en påse deg som blivit över i kylskåpet Utöver det har vi hoppat i vattenpölar idag, det behövs inte alltid så mycket engagemang för att hålla sig sams en hel dag

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Eva: Jag hade ju inte superstruligt förra gången, men nog har det funkat mycket bättre den här gången. Jag tror att man psykiskt är lugnare så att kroppen får lugn och ro att göra sin grej...

Champagne77 skrev 2011-02-02 20:09:29 följande:
    juni: vattenpölar är roligt!! Det var bara E's overall som hängde i torkskåpet när jag hämtade på dagis - wonder why .
    Förra veckan sa H en dag att "Det var ett Humlanbarn (från grannavdelningen alltså) som ramlade i vattenpölen och jag stod en bit ifrån, sen ramlade jag..." *förmodligen inte planerat alls * Rekommenderar Didrikssons ställ i galon med fleecefoder, tror de heter "Boardman", superbra när det är kallt men blött, det enda vatten som kommer in är det som rinner in mellan stövlar och byxor när barnet ligger i vattenpölarna
    H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Pyttis: Då ska jag ta mig dit innan N behöver nytt ställ, tror det var ett av de små som var rätt slitet (H var fjärde barnet i det). Antar att de är MYCKET billigare där Har iofs köpt dem jag köpt nya när det varit halva priset. Man får passa på då när man är student

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Tänker precis som pyttis, när vi ska gå in så går vi till stallet först och spolar av H. Sen är regnstället fint igen, vad det än har varit med om H hade en ärvd reimaoverall där hon också var fjärde barnet, den höllhelt tätt. Däremot var hon tredje barn i en Pop och den läckte  . Jag har haft sån tur att hon ärvt massor av kläder så jag har köpt en bra overall/jacka och byxor per säsong. Ska kolla upp hur det står till för N nästa säsong så jag kan köpa på rean om han behöver nåt nytt, som student passar reapriserna som sagt mycket bättre Hellre bra overall på rea än sämre till fullpris!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Johanna: Vad mysigt för både dem och er, underbart att få ligga lite i poolen nu

*håller tummarna för att både cissi och afro gosar pigga bebisar nu*

En fd arbetskamrat fick tvillingar igår, 3,1 och 3,5 kg... det var rejäla tjejer det

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Pyssli: Menar du att hela företaget inte snurrar runt dig?

Grattis cissi, härligt att alla mår bra trots oron innan!

Säljer mammakläder på Tradera, och auktionerna tar slut ikväll, konstigt bara att de brallor jag trodde skulle gå lägst leder tänk vad fel man kan ha!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Stackars oyras stora Felix som fyller år mitt i värsta sjukdomssäsongen Grattis på dagen!

Ang att berätta om graviditet så har jag inte så mycket att tillägga där... Jag har ju pluggat under båda graviditeterna och första gången berättade jag i v 21-22 när det började synas (tyckte jag) men ingen hade funderat på saken ens . Andra gången berättade jag i v 15-16 eftersom vi skulle på en fest och jag inte skulle dricka. Iofs så reagerade inte ens de jag satt vid samma bord som som jag inte berättat för, servitörerna skötte det mycket snyggt med det alkoholfria vinet!

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8